Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: tafuyt op 22 juni 2016, 09:57:08

Titel: DS 112j problemen na stroomonderbreking
Bericht door: tafuyt op 22 juni 2016, 09:57:08
Hallo,
Mijn Diskstation werkte niet meer sinds stroomonderbreking. Ik heb moederbord test gedaan waaruit bleek dat moederbord ok is want ik kan mijn DS terugvinden in de Synology Assistant. Het oranje statuslampje blijft knipperen met of zonder HDD omdat er misschien problemen zijn met het volume.
Hoe kan ik mijn harde schijf op integriteit controleren? Werk met Apple Mac maar heb ook PC met windows 10. Als ik schijf in externe behuizing via USB aan PC hang, kan ik dan controleren of schijf nog werkt of data checken?
Alvast bedankt.
Taf
Titel: Re: DS 112j problemen na stroomonderbreking
Bericht door: Birdy op 22 juni 2016, 12:14:06
Citaat
Hoe kan ik mijn harde schijf op integriteit controleren?
Je kan de HD checken/testen met de software van het merk HD, is meestal te downloaden via die site.

Citaat
Als ik schijf in externe behuizing via USB aan PC hang, kan ik dan controleren of schijf nog werkt of data checken?
Windows kan geen EXT4 lezen, MAC misschien wel ?
Maar goed voor Windows:

Download: Paragon ExtFS for Windows (http://www.paragon-software.com/home/extfs-windows/)

Installeren:
De software is gratis, je moet je alleen even registreren, meer niet.
Vervolgens krijg je een Product key en Serial number per e-mail  toegezonden.

Zodra geïnstalleerd, kun je je DSM (EXT4) HD gewoon benaderen via verkenner.

Mis je een partitie ?
Rechts onder in je taskbar zie je een icoontje van Paragon, doe eens rechtermuis knop op dat icoontje en kijk of die partitie soms nog geactiveerd moet worden.