Auteur Topic: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature  (gelezen 9089 keer)

Offline walkinfridge

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2014, 23:07:41 »
Ok .... duidelijk v.w.b. IP.
Wat ik zou proberen is een reset van je NAS:
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493

Punt 2.

Ik heb mijn nas reset, alleen dit hielp ook niet. Wat ik nu wel help is dat als ik direct naar http://192.168.2.1/ ga ik de melding krijg: Web Station is ingeschakeld. Ga naar het gedeelte "Web Service" in DSM Help om de installatie van uw website te voltooien.

Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om weer in dsm te komen. ik had het inlog scherm maar er gebeurde 0 komma 0 wanneer ik probeerde in te loggen.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2014, 23:20:06 »
Citaat
http://192.168.2.1
dat klopt, als je er geen port nummer (meestal 5000) achter zet, dan wil je  WebServer aan de gang.

Citaat
Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om weer in dsm te komen. ik had het inlog scherm maar er gebeurde 0 komma 0 wanneer ik probeerde in te loggen.
Dan blijft de boel hangen ?

Vreemd, dan moet ik toch denken dat het je HD is waardoor DSM het systeem niet wil vrijgeven of druk met controleren.

Je zou 2 dingen kunnen doen (althans IK zou het doen, eigenlijk geen keuze):

1 - Aan laten staan en morgen proberen in te loggen.
2 - Als je NAS in SHR of RAID1 (Mirror) draait en je weet welke disk het is die onder 0 staat, die disk eruit halen (eerst NAS uit natuurlijk) en je NAS weer opstarten.
Als er problemen zijn met die betreffende HD dan zou je NAS moeten kunnen opstarten en moet je ook weer in kunnen loggen.

Als dat het geval is dan die HD terug naar leverancier of Seagate, garantie gevalletje.

OF, toch een 3e keuze, ticket inleggen bij Syno voor advies:

Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld

Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/office_location


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline walkinfridge

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2014, 23:31:01 »
Citaat
Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om weer in dsm te komen. ik had het inlog scherm maar er gebeurde 0 komma 0 wanneer ik probeerde in te loggen.
Dan blijft de boel hangen ?

Vreemd, dan moet ik toch denken dat het je HD is waardoor DSM het systeem niet wil vrijgeven of druk met controleren.

Je zou 2 dingen kunnen doen (althans IK zou het doen, eigenlijk geen keuze):

1 - Aan laten staan en morgen proberen in te loggen.
2 - Als je NAS in SHR of RAID1 (Mirror) draait en je weet welke disk het is die onder 0 staat, die disk eruit halen (eerst NAS uit natuurlijk) en je NAS weer opstarten.
Als er problemen zijn met die betreffende HD dan zou je NAS moeten kunnen opstarten en moet je ook weer in kunnen loggen.

Als dat het geval is dan die HD terug naar leverancier of Seagate, garantie gevalletje.

OF, toch een 3e keuze, ticket inleggen bij Syno voor advies:

Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld

Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/office_location

De boel blijft inderdaad hangen ja, en dan krijg ik vervolgens de melding, verbinding verloren.
Helaas had ik mijn harde schijven in raid 0 staan. Ik zou eventueel nog de harde schijven van mijn nas in een andere externe behuizing kunnen zetten en dan zo die s.m.a.r.t. test nog doen om te kijken welke er kapot is. Neem dan denk ik niet weg dat als er een kapot is, ik het grootste gedeelte van al mijn bestanden kwijt zal zijn..... Mochten de harde schijven het toch niet zijn, kan ik nog altijd een ticket aanmaken bij synology.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2014, 23:54:19 »
Citaat
Neem dan denk ik niet weg dat als er een kapot is, ik het grootste gedeelte van al mijn bestanden kwijt zal zijn....
Als dat waar is dan ben je alles kwijt, helaas. RAID0 is striping n.l.
Of je moet een backup hebben.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline walkinfridge

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #19 Gepost op: 27 juni 2014, 23:59:09 »
Als dat waar is dan ben je alles kwijt, helaas. RAID0 is striping n.l.
Of je moet een backup hebben.

heb ik niet  :( maar goed, dat is mijn eigen schuld. ik laat hem eerst nog maar eens even een nachtje aan staan. Kijken of ik wellicht morgen wel kan inloggen. In ieder geval, heel erg bedankt voor het mee denken!

Ik laat het nog wel even weten hoe het is afgelopen.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2014, 00:10:22 »
Citaat
Ik laat het nog wel even weten hoe het is afgelopen.
Heel graag, ben zeer benieuwd.
Succes  :!:


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline walkinfridge

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2014, 08:49:14 »
Heel graag, ben zeer benieuwd.
Succes  :!:

Nou, ik kan helaas nog steeds niet inloggen. Maar heb vanochtend mijn nas uitgezet en de HDD omgewisseld van Bay. Gisteren bleef hdd in bay 1 gewoon groen branden en hdd in bay 2 kreeg ik haast niets te zien. Nu dat ik ze heb omgewisseld, blijft de hdd in bay 1 helemaal uit en die in bay 2, constant groen branden. Zou toch iets met de hdd kunnen zijn, ook vanwege die rare melding die ik kreeg/krijg.

Volgens Seagate heb ik gelukkig nog garantie op beide hdd.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2014, 10:59:34 »
Ik denk dat die HD inderdaad de geest heeft gegeven, je zou deze nog aan je PC kunnen hangen en te testen met Seagate software, tenminste, als je PC de HD nog kan zien.
Maar goed, een RMA wordt het dan toch.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline walkinfridge

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2014, 16:16:23 »
Ik denk dat die HD inderdaad de geest heeft gegeven, je zou deze nog aan je PC kunnen hangen en te testen met Seagate software, tenminste, als je PC de HD nog kan zien.
Maar goed, een RMA wordt het dan toch.

Nou ik heb beide HD aan mijn laptop gehangen en de Seagate software de boel laten checken, maar beide zijn in order..... Nu heb ik voor de zekerheid beide schijven geformateerd en een nieuwe DSM installatie gestart.

Deze is nu afgerond, en toch kan ik nog niet inloggen in DSM. Ik krijg het DSM inlog scherm wel na een paar minuten, maar zodra ik inlog blijft deze op aanmelden staan. Nu staat me er iets van bij, bij de eerste keer dat ik DSM installeerde, dat het ongeveer 24 uur duurde voordat alle harde schijven gereed waren voor gebruik? Synology Assistant geeft ook aan bij volume1: maken. Is dat normaal?

Ik krijg overigens nu niet meer de melding dat de temperatuur verkeerd zou zijn.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2014, 21:15:07 »
Ik moet zeggen een vreemde ontknoping zeg.
Waar het probleem dan zat is mij een raadsel. :S

Maar goed, je hebt de 2 schijven er weer in en je bent opnieuw gestart.  8)

Citaat
Nu staat me er iets van bij, bij de eerste keer dat ik DSM installeerde, dat het ongeveer 24 uur duurde voordat alle harde schijven gereed waren voor gebruik?
Dat kan wel kloppen, de meeste tijd gaat zitten in de pariteits check van de schijven.

Citaat
Synology Assistant geeft ook aan bij volume1: maken. Is dat normaal?
Ja, dat is normaal.

Overigens is het wel zo dat je gewoon moet in kunnen loggen en dingen kunt doen tijdens die check.

Citaat
Ik krijg overigens nu niet meer de melding dat de temperatuur verkeerd zou zijn.
Zoals ik al heb aangegeven....een raadsel.  :S


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline walkinfridge

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #25 Gepost op: 28 juni 2014, 21:59:07 »
Ik heb de hd er uit gehaald waarvan het lampje uitbleef en dsm opnieuw geïnstalleerd. Nas werkt nu weer perfect. Ik ga de andere hd rma sturen naar seagate.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2014, 22:40:56 »
O.....ik had het anders begrepen.
Citaat
Nou ik heb beide HD aan mijn laptop gehangen en de Seagate software de boel laten checken, maar beide zijn in order..... Nu heb ik voor de zekerheid beide schijven geformateerd en een nieuwe DSM installatie gestart.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline walkinfridge

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #27 Gepost op: 28 juni 2014, 22:48:45 »
Klopt! De seagate software gaf ook aan dat alles werkte! Blijkbaar niet dus :-/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Disk ST2000DM001-1CH164 is not within the operating temperature
« Reactie #28 Gepost op: 28 juni 2014, 23:17:59 »
Ah. ;)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12


 

Kapotte disk vervangen, maar rebuilt niet

Gestart door RuuddinkBoard NAS hardware vragen

Reacties: 5
Gelezen: 2231
Laatste bericht 03 september 2015, 21:46:36
door Ruuddink
DS213 ziet 1 disk niet

Gestart door w_d_RooyBoard NAS hardware vragen

Reacties: 8
Gelezen: 2871
Laatste bericht 30 mei 2013, 22:53:21
door w_d_Rooy
Back-up op Disk 2 van eenzelfde NAS

Gestart door VisperBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 5
Gelezen: 4888
Laatste bericht 03 april 2012, 16:07:04
door Nelesss
IP address of DISK station has been blocked by SSH

Gestart door EstherBoard NAS hardware vragen

Reacties: 10
Gelezen: 12387
Laatste bericht 21 juli 2014, 08:40:23
door Briolet
nano onder Disk Station Manager 2.1-0803 BETA

Gestart door LuitBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 2
Gelezen: 2089
Laatste bericht 06 januari 2009, 22:15:15
door Luit