Dit is een goeie, nog nooit meegemaakt....
Er stond dus een knop 'contact us' bij, omdat je het artikel niet mag retourneren. Ik vind de tekst niet meer, maar deze keer stond er iets anders bij, iets in de zin van dat zij niet uitgerust zijn om een dergelijk product te verwerken.
Ik heb dit gedaan, met de precieze uitleg van het probleem.
Hierop dit antwoord :
Dear Customer,
I'm very sorry, the product "APC Back UPS PRO USV 900VA - BR900G-GR - inkl. 150.000 Euro Geräteschutzversicherung (5-Schuko, Stromsparfunktion, Multifunktionsdisplay) " from your order is not in perfect condition.
We want to offer you an efficient and satisfactory service. Please excuse us for failing to meet your expectations in this case.
Of course, I can understand that this is more than annoying and would like to apologize for the inconvenience.
Of course I want to find a satisfactory solution for you as soon as possible and therefore offer you two options.
As a first solution, I would like to offer you a free replacement.
As a second solution I would like to offer you a reimbursement solution.
What do you prefer in this case?
If you have any further questions or concerns - we are always there for you!
I hope I could you help with this information and I wish you a nice day.
Ik heb gekozen voor de eerste optie : een replacement en in één weg gevraagd wat ik met de defecte moet doen.
Daarop heb ik dit antwoord gekregen :
There is no need for you to send us the article back.
Due to the circumstances and nature of the item, a return is exceptionally not required. Please keep the item or - if it is no longer useful - dispose of it accordingly.
As per your wish, I have created a free replacement for your article.
You will receive a free replacement #028-9692236-8702750 according to our terms and conditions, which we will send to your address as soon as possible:
In mijn account van de leverancier staat de historiek van alle bestellingen die ooit geplaatst en ontvangen zijn. Nu zie ik ondertussen een tweede UPS staan met de prijs van 0 euro, die al onderweg is.
We wachten af hoe dit afloopt....
Vreemd dat ik die niet moet terugsturen. Als het allemaal zo delicaat is, hadden ze op zijn minst kunnen vragen om de accu te verwijderen en zonder accu terug te sturen. Dit gaat toch over bijna 200 euro.
Ik ga toch eens contact opnemen met APC zelf, dit is toch vreemd.