Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Jan-Willem op 27 juli 2018, 08:10:55
-
Goedemorgen,
Ik heb een Synology DS716+II met 2 harde schijven van 3T met SHR. Toen we terugkwamen van vakantie stond hij te piepen. Volgens de interface is er een schijf beschadigd. (zie de bijlage)
Ik heb inmiddels een nieuwe besteld. Mijn vraag is:
- kan ik de defecte schijf zonder meer vervangen, moet ik nog eerst iets anders doen?
- hoe weet ik welke schijf defect is?
Wellicht is de vraag al eerder gesteld maar ben een beetje onzeker of ik alles wel goed doe.
Dus alvast bedankt.
Groeten
Jan Willem
-
Ik zie schijf2 niet in je overzicht dus die is defect.
Vervang deze voor de nieuwe en voeg de nieuwe schijf toe aan het beschadigde volume.
-
Bedankt voor je snelle reactie.
Met schijf 2 bedoel je van links naar rechts neem ik aan?
Of hoe weet je welke het is?
Groeten
Jan Willem
-
Dat staat volgens mij gewoon in de handleiding.
Maar er staan bij een 716+II boven de disktrays toch bolletjes?
Één bolletje links voor schijf1 en twee bolletjes rechts bij schijf2.
Zie: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Installation/How_do_I_identify_the_drives_on_my_Synology_NAS