Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: nhurenkamp op 08 maart 2014, 19:37:32
-
Hallo Allemaal,
Ik werd vanochtend wakker met een piep uit mijn synology. Hij gaf aan HDD 2 stuk was.
Ik heb eerst geprobeerd mijn synology uit te zetten en dan opnieuw op te starten terwijl ik een nieuwe HDD ging kopen. Toen ik thuis kwam (ongeveer 30min) stond mijn synology nog steeds te knipperen. Alleen de aan knop en lan knop knipperde. HDD en Status lichten waren uit.
We zijn inmiddels ruim 11 uur verder en hij knippert nog steeds. Heb wel inmiddels geprobeerd en gekeken of mijn moederboard stuk was (Alle HDD's eruit en opstarten, dat doet ie en is weer helemaal klaar om nieuwe schijven te ontvangen)
Maar nu weer met alle schijven erin blijft hij hangen en krijg ik 2 teksten te zien
1) In de synology assistent : Bezig met starten van services
2) online inloggen: Synology is getting ready, please log in later
Dit krijg ik inmiddels al uren. Kan iemand mij helpen. Ben een beetje radeloos.
MVG en alvast bedankt
-
Hallo,
Dit staat bekend als de Blue Blinking Led of Death.
Ik zie toevallig dit bericht: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=108&t=82141 (http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=108&t=82141), op het engelse forum is er veel te lezen over dit probleem, zoek maar op Blue Led
-
bedankt, die heb ik ook net toevallig gevonden en ben het nu aan het proberen. Wish me luck
-
Hij gaf aan HDD 2 stuk was.
Dus, je was in webman ?
Als je SHR draait dan zou het systeem gewoon moeten kunnen doordraaien op 3 schijven.
Ik heb eerst geprobeerd mijn synology uit te zetten
Lukte dat op een normale manier ?
Maar nu weer met alle schijven erin blijft hij hangen
1 - met de vier oude schijven ?
2 - met de drie oude schijven + 1 nieuwe (HD2) ?
Zo ja:
3 - heb je wel de oude schijven weer in de goede volgorde terug geplaatst dus de nieuwe op plaats 2 ? (HD2).
4 - wat is nu de stand van de leds ?
-
Nou het werkt weer! wat een geluk.
Mochten mensen hetzelfde hebben probeer deze stappen:
Hi everyone,
Regarding the recently discussed topic on update failure and blue LED blinking issues, we’ve summarized the possible symptoms and their corresponding solutions. Please check if you’re able to locate any symptom in the content below. If you’re unsure how to execute the steps, please contact Synology support for further assistance. https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=enu
Please refer to our announcement released on Feb. 14:
http://www.synology.com/company/news/article/437
If your DiskStation/RackStation shows either or all of the symptoms below, it’s probably infected by malwares:
- Power LED light blinks blue
- Cannot log in DSM. Error message: "System is getting ready..."
- Synology Assistant shows "Starting Services..."
- Status LED light blinks orange and Synology Assistant shows “Migratable” status
Please note, damaged motherboard can also cause blue LED blinking, you could confirm the main board status with the following guide:
http://www.synology.com/en-global/support/faq/366
You need to upgrade to DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) to patch this security vulnerability.
There are three solutions to this issue:
Note: If you have ever encountered a message prompting you about the data is to be deleted, please stop proceeding further and contact Synology Support.
[Solution 1] Use a spare disk - the original settings and the the volume will stay intact
- Remove all disks when power is off.
- Insert a spare disk to your DiskStation/RackStation, boot up and install DSM 4.3 3827(or the latest version of DSM for your model), then power off.
- Remove the spare disk, and insert the original disks back.
- Synology Assistant will show "Migratable" now. Please right click DiskStation in Assistant > Install. Install DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) on the original disks.
[Solution 2] Reinstall DSM - (If all services are running except logging on DSM GUI) some settings will be lost, but the volume will stay intact
- Please follow the Sec. 3 of the tutorial below to reinstall DSM: http://www.synology.com/support/tutorials/493#t3
- Please ensure you Install DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model)
[Solution 3] Boot up without disks and contact us
Please perform the following actions:
- Remove all disks and try to install DSM with Synology Assistant. The process will stop at a point where telnet port 23 is enabled.
- Insert all disks back to DiskStation/RackStation while the power is still on.
- Make sure port 23 of your DiskStation is accessible from Internet. (Port forwarding for port 23 must be set up properly.)
- Provide your WAN IP or DDNS name.
- Once the DiskStation/RackStation boots up properly, please manually Install DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) ASAP.
After installing the latest DSM with security fix through the three solutions above, please go to the shared folder "Homes" > "admin" to remove the file named ".profile " if any.
Upgrading to DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) is required to fix this issue. DiskStation/RackStation can stay vulnerable if the upgrades are not done properly.
ydna
-
Ik heb stap 1 gedaan en het werkt. Alles kwam weer terug en ik ben nu HDD2 aan het vervangen/hestellen.