Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Rotterdammert op 28 november 2021, 14:47:25
-
Na gisteren normaal uitgelogd te zijn krijg ik nu de foutmelding: The account or password is invalid.
Voor geschiedenis: door installatie van SuperWiFi aansluitpunten was mijn NAS (DS218) voorzien van een nieuw IP adres. Raar maar met de nieuwe werkte het perfect.
3 dagen geleden een package geïnstalleerd en gelijk de upgrade van de DSM opgestart. Echter werd deze onderbroken doordat de NAS in de spaarstand ging. Volgende dag werkte de NAS weer met was bezig met Her indexeren. Waarom weet ik niet en dacht dat dit onderdeel was van de upgrade. Vanmorgen probeerde ik in te loggen en kreeg de melding: The account or password is invalid.
Kan dit komen door de upgrade welke misschien op de achtergrond bezig is of was.
Wat kan ik doen? Heb ook een ticket aangemaakt naar Synology.
-
Ik weet niet om welk account het gaat maar, als je helemaal niet meer kunt inloggen, dan kan je de Modus 1 reset (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_reset_my_Synology_NAS#x_anchor_id5) uitvoeren zodat je met admin in ieder geval wel kunt inloggen.
-
het gaat om mijn admin account
-
Dus even de reset uitvoeren.
-
Hoi Birdy,
Reset doorgevoerd. NAS Server is opnieuw opgestart. :?: :thumbdown: Met als resultaat een update naar versie 7......
Vorige tekst weg gehaald: "dat de data weg was. Vanuit het lopende ticket bij Synology, is er op afstand actie ondernomen. Data is weer terug. ik moet wel veel dingen anders instellen.
En ook een goede instelling voor mijn login beter in te stellen.
Dank nog voor de hulp....
-
Modus 1 reset doet zoiets helemaal niet, zelfs Modus 2 niet (kan je ook lezen in de link).
Dus moet er wat anders aan de hand zijn geweest of gebeurd zijn.
Wat is de mogelijkheid om dit terug te halen.
- Backup restoren.
- Als je die niet hebt, probeer dan Active@ File Recovery (https://www.file-recovery.com/recovery.html), met 1 HD uit NAS (mits het volume SHR/RAID1/Mirror is) aan je PC hangen (USB HD behuizing/dock).
- In Synology Ticket vermelden wat er gebeurd is en afwachten wat hun mogelijke oplossing is.
-
Hoi Birdy,
gaat nog steeds goed. En ja alle data is nog voorhanden. Want ik heb 2 schijven van 8TB erin die onderling als backup staan. dus heppie de peppie. Ben alleen nog bezig om mijn IP camera weer netjes geïnstalleerd te krijgen.
Nogmaals dank ook voor de Recovery info. Altijd handig om die link te hebben.