Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: emaa op 05 mei 2016, 08:29:34
-
Beste allen,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
Van de een op de andere dag kan ik mijn DS213 niet meer bereiken via mijn webbrowser. Bij het identificeren via de Synology Assistant krijg ik "De verbinding is mislukt". Echter, ik heb wel gewoon een groen status lampje branden op de NAS zelf. Wie kan mij hierbij helpen. De standaard leek acties als uit en aan zetten, router uit en aan zetten, etc. helpt niet.
Het rare is ook dat ik af en toe wel het aanlog scherm te zien krijg maar het aanloggen an sich lukt dan niet. Ook is de status bij de Synology assistant wel 'gereed'?! Echter, aanloggen lukt nog steeds niet.
Platgeslagen: status lijkt af en toe goed te zijn echter aanloggen lukt dan toch niet.
Ik ben lost...
Kunnen jullie mij helpen?
Dank jullie wel,
Emile
-
Probeer het eens met een andere PC of wijzig het IP-adres van je PC, misschien ben je geblokt ?
-
Hi Birdy,
Het me zojuist gelukt om 'even' in te loggen op mijn NAS maar het lijkt niet stabiel te werken; alles wat ik doe reageert niet of duurt heel lang om te laden. Nu kan ik ineens niet meer inloggen.. heel vreemd.
Het systeem is dus heel langzaam, reageert wel/niet...
ideeën?
grtn/emile
-
Als je NAS traag is dan, zou het kunnen zijn dat er problemen zijn met 1 van de 2 HD's.
Je zou, als je erin komt, dat kunnen checken in opslagbeheer.
-
traag kan ik het niet echt noemen.. meer instabiel..
Dan weer wel, dan weer niet kan kan ik het aanlog scherm te zien krijgen... bij aanloggen gebeurd er eigenlijk niets meer.
Het is me maar 1 keer gelukt om 'binnen' te komen maar heb daar eigenlijk niets kunnen doen.
Ook via de Assistant zie ik nog steeds dan weer 'gereed' dan weer 'verbinding mislukt'.
Thanks Birdy voor je adviezen :)
-
Probeersel:
- Laat je NAS en PC aanstaan, zodat ze een IP-adres mochten ze DHCP gebruiken.
- Koppel je NAS aan de PC met de UTP-kabel van je PC (neem aan dat je PC geen problemen heeft) of een UTP-kabel waarvan je zeker weet dat die goed is.
- Probeer het dan nog eens.
Gaat dit goed dan, kan het je netwerk, UTP-kabel NAS, poort van je switch of router waarop je NAS zit, zijn.
-
Hi Birdy,
... even geen tijd gehad om eraan te werken.. maar het is weer weekend.:)
Laatste status:
Disk 1 knippert groen
Aan/uit knippert ...
grtn//emile
-
Het is niet duidelijk of je het volgende hebt geprobeerd:
- Laat je NAS en PC aanstaan, zodat ze een IP-adres mochten ze DHCP gebruiken.
- Koppel je NAS aan de PC met de UTP-kabel van je PC (neem aan dat je PC geen problemen heeft) of een UTP-kabel waarvan je zeker weet dat die goed is.
- Probeer het dan nog eens.
En geef dan ook aan de status van ALLE ledjes:
[attachimg=1]
-
Beste Birdy,
Ik heb de NAS met een werkende UTP kabel aan elkaar verbonden.
Ik heb meerdere malen getracht door middel van de Synology Assistant de NAS te vinden, echter 9 van de 10 keer wordt de NAS niet gevonden.. 1 van de 10 keer wel, maar is de de melding dat verbinding maken mislukt is.
Geen succes dus vooralsnog.
Bedankt wederom voor je advies
-
Sorry hoor maar ik stop ermee.
Telkens weer geef je geen antwoord op gerichte vragen of tests, tenzij ik er nog eens om vraag, ben er wel even klaar mee.
-
Birdy, jammer dat wij er samen niet uitkomen.
Ik heb mijn mijn leken kennis getracht jouw adviezen zo goed als mogelijk op te volgen.
Als ik de indruk heb gewekt dat ik niet opvolg komt dat door onkunde van mijn kant.
-
Het heeft niets te maken met onkunde maar, met lezen.
Als het onkunde is, dan wil iedereen wel helpen om e.e.a. uit te leggen echter, dan moet je dat wel kenbaar maken.
Gezien je laatste reactie op mijn laatste bericht blijkt maar weer dat je niet (goed) gelezen hebt.
Lees je Topic nog eens goed door, misschien kom je er dan achter wat ik bedoel en begrijp je, dat ik je niet verder kan helpen zonder de juiste feedback.