Auteur Topic: Verbinden via Telnet  (gelezen 11791 keer)

Offline svn-sys

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 41
Verbinden via Telnet
« Gepost op: 06 april 2014, 11:39:36 »
Wanneer ik via Assistent mijn DSM wil installeren krijg ik een foutmelding. Er word dan gezegd dat poort 23 opgezet word om te verbinden via Telnet. Als ik dit probeer kan ik verbinding maken, maar hij aanvaard mijn login en paswoord niet.

Ik heb admin en root reeds geprobeerd met vroegere DSM paswoord en paswoord opgegeven tijdens de (foutgelopen) installatie van DSM via de assistent.

Wat kan ik nog proberen ???

Bedankt !!!

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2669
  • Berichten: 16.551
Re: Verbinden via Telnet
« Reactie #1 Gepost op: 06 april 2014, 12:03:10 »
Is de telnet service ook aangezet? (configuratie --> terminal)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline svn-sys

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 41
Re: Verbinden via Telnet
« Reactie #2 Gepost op: 06 april 2014, 12:08:45 »
Ik geraak niet meer in DSM.

Ik heb net ook gemerkt dat de foutmelding beschrijft dat je poort 23 van je router moet open zetten zodat Synology Support vanop afstand kan verbinden met je Synology. De melding zegt dus NIET dat deze poort open word gezet zodat wij (als gewone mens) verbinding kunnen maken :-)

Ondertussen vond ik deze website, maar werkt blijkbaar niet
http://blog.wrgms.com/synologys-secret-telnet-password/

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8004
  • Berichten: 44.018
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Verbinden via Telnet
« Reactie #3 Gepost op: 06 april 2014, 12:23:37 »
Citaat
Er word dan gezegd dat poort 23 opgezet word om te verbinden via Telnet.
Dat is alleen nodig als Synology met jouw DS contact wil maken om een probleem op te lossen.
Maar eigenlijk geef je eerst aan:
Citaat
Wanneer ik via Assistent mijn DSM wil installeren krijg ik een foutmelding.
Wat is dan de foutmelding ?
En heb je met Synology hierover kontakt gehad dan ?
Want allen die poort opzetten heeft niet zoveel zin als je geen afspraak hebt met Synology of een afspraak gaat maken.

Maar goed, als je zelf met PuTTY of WinSCP aan de gang wilt dan:

WinSCP:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download: http://winscp.net/eng/download.php
3 - Installeer WinSCP
4 - Start WinSCP klik op nieuw
5 - Bestandsprotocol: SCP
6 - Adres doelcomputer: <NAS-IP>
7 - Poortnummer: 22
8 - Gebruikersnaam: root
9 - Opslaan
10 - Inloggen (Password van je admin)

PuTTY:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download putty.exe
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
3 - Start putty.exe
4 - Geef je IP-adres van je NAS op
5 - Zorg dat SSH aangeklikt is
6 - Save....geef een naam in "Saved Sessions"
7 - Klik op Open
8 - Je krijgt Putty scherm met "login as:"
9 - Geef in: root <enter>
10 - password: <het password van Admin>


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline svn-sys

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 41
Re: Verbinden via Telnet
« Reactie #4 Gepost op: 06 april 2014, 12:36:47 »
Citaat
Er word dan gezegd dat poort 23 opgezet word om te verbinden via Telnet.
Dat is alleen nodig als Synology met jouw DS contact wil maken om een probleem op te lossen.
Maar eigenlijk geef je eerst aan:
Citaat
Wanneer ik via Assistent mijn DSM wil installeren krijg ik een foutmelding.
Wat is dan de foutmelding ?
En heb je met Synology hierover kontakt gehad dan ?
Want allen die poort opzetten heeft niet zoveel zin als je geen afspraak hebt met Synology of een afspraak gaat maken.

Maar goed, als je zelf met PuTTY of WinSCP aan de gang wilt dan:

WinSCP:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download: http://winscp.net/eng/download.php
3 - Installeer WinSCP
4 - Start WinSCP klik op nieuw
5 - Bestandsprotocol: SCP
6 - Adres doelcomputer: <NAS-IP>
7 - Poortnummer: 22
8 - Gebruikersnaam: root
9 - Opslaan
10 - Inloggen (Password van je admin)

PuTTY:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download putty.exe
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
3 - Start putty.exe
4 - Geef je IP-adres van je NAS op
5 - Zorg dat SSH aangeklikt is
6 - Save....geef een naam in "Saved Sessions"
7 - Klik op Open
8 - Je krijgt Putty scherm met "login as:"
9 - Geef in: root <enter>
10 - password: <het password van Admin>

Bedankt voor uw reactie...

Ik weet hoe dit allemaal werkt met Putty, ik ben ervaren experimenteerder, alleen hier geraak ik echt niet uit. Ben aan het uitzoeken hoe de oudere Syno's the upgraden naar 4.3 en dit is de eerste keer dat er iets mis gaat. Heb via de root de Info file aangepast naar model 210+ aangezien deze dezelfde cpu en ram heeft dan de 209+II waarmee ik aan het testen ben. Nadat DSM zichzelf geupdate had naar 4.3 kon ik niet meer inloggen. Nu ben ik dus op zoek naar een manier om een .pat file te wijzigen zodat deze aanvaard word door de assistent. Heb reeds geprobeerd het bestand voor de 209+II te wijzigen in gegevens van de 210+, maar dit schijnt niet te werken. De Assistent geeft dus aan dat het een 210+ is terwijl het een 209+II origineel is. Als ik nu via Telnet zou kunnen inloggen, kan ik het Info bestand terugzetten naar 209+II en dan is alles opgelost.

Maar hoe verbind ik nu via Telnet als hij steeds zegt dat login en/of paswoord niet correct zijn. ik heb reeds onderstaande link gevonden, maar werkt niet bij mij.

http://blog.wrgms.com/synologys-secret-telnet-password/

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1455
  • Berichten: 6.095
Re: Verbinden via Telnet
« Reactie #5 Gepost op: 06 april 2014, 15:19:36 »
Het was wel handig geweest als je meteen gemeld had dat je bezig was met "experimenteren".
Als je dat niet vermeld denkt men dat je met een normale installatie bezig bent.
Welke status geeft je NAS aan als je hem opstart? Wat is de status van de LEDs? Of start hij DSM al helemaal niet meer op?
Reageert de NAS via telnet met een prompt?

Offline svn-sys

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 41
Re: Verbinden via Telnet
« Reactie #6 Gepost op: 06 april 2014, 18:39:08 »
Status led blinkt oranje
Lan blinkt groen
Disk 1 + 2 continu groen
Power is blauw

Telnet reageert, maar kan niet inloggen omdat de login gegevens niet correct zouden zijn.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8004
  • Berichten: 44.018
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Verbinden via Telnet
« Reactie #7 Gepost op: 06 april 2014, 20:09:11 »
Status led blinkt oranje: Volume beschadigd of vastgelopen of geen volume.

Wat je kan proberen is een reset:
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/127


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline svn-sys

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 41
Re: Verbinden via Telnet
« Reactie #8 Gepost op: 06 april 2014, 21:12:09 »
Status led blinkt oranje: Volume beschadigd of vastgelopen of geen volume.

Wat je kan proberen is een reset:
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/127

Reeds geprobeerd, de Assistent blijft de melding van model DS210+ geven terwijl het een DS209+II is (omdat ik dit zo heb opgegeven in de root config file). Als ik nu eens via Telnet zou kunnen inloggen kan ik het oplossen, maar dit lukt dus niet...


 

filestation ziet shares niet en windows kan niet verbinden

Gestart door stapperBoard Synology DSM 7.0

Reacties: 7
Gelezen: 1047
Laatste bericht 15 augustus 2021, 10:43:41
door stapper
Finder OSX - NAS steeds weer opnieuw verbinden

Gestart door martinhooijschuurBoard Mac OS X

Reacties: 10
Gelezen: 2398
Laatste bericht 14 augustus 2017, 20:02:24
door martinhooijschuur
Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)

Gestart door cremerhmBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 11
Gelezen: 9872
Laatste bericht 10 maart 2013, 14:10:46
door Holy
DS212j kan niet verbinden met internet

Gestart door rodney_nlBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 1445
Laatste bericht 17 juli 2015, 22:35:16
door Birdy
VPN op DSM verbinden en portforwarding

Gestart door JostieBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 16
Gelezen: 5553
Laatste bericht 29 oktober 2015, 17:19:38
door Pippin