Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: erik@040 op 30 oktober 2015, 00:25:38
-
Ik heb standaard twee weg verificatie aanstaan. Dat werkt normaal goed, hoewel ik al vaker meemaakte dat de code (via Authenticator app) goed werd ingevoerd en er toch een foutmelding terugkwam. Herhaalde invoer werkte dan wel.
Tot zojuist. Ik heb de DSM update gedraaid en diende opnieuw in te loggen.
Ik weet 100% zeker dat de ingevoerde code juist was echter elke keer kreeg ik een foutmelding terug. Na vijf keer proberen is het IP nummer geblokkeerd en kan ik niet meer inloggen. Ook de via mail ontvangen noodverificatiecode werkt niet. Nadat ik die heb geprobeerd ontving ik opnieuw een foutmelding. Daarna kom ik niet eens meer toe aan het invoeren van de code, al bij invoeren van het wachtwoord wordt aangegeven dat het IP nummer is geblokkeerd.
Als ik probeer in te loggen met mijn laptop, en een ander IP adres, krijg ik opnieuw foutmeldingen bij het invoeren van de verificatiecode.
Wat kan ik fout gedaan hebben?
-
Staat de tijd van de desbetreffende NAS en/of telefoon goed?
-
De telefoon wel. De Nas....kan die nog op zomertijd staan.....?
daar kan ik dus nu niet bij om te controleren volgens mij
-
U kunt het admin wachtwoord resetten door het indrukken van de RESET knop op het Synology product gedurende ongeveer 4 seconden totdat u een pieptoon hoort. Dit zal IP, DNS, wachtwoorden voor de "admin" account terugzetten naar de standaard waarde en het “guest” account resetten naar de “disabled” status. Het standard wachtwoord voor de “admin” account is leeg.
Daarmee is je twee weg verificatie ook vervallen...
-
Dank je, ga ik proberen.
Ik neem aan dat het niet perse de admin account betreft maar de beheerders account
-
Er staat:
U kunt het admin wachtwoord resetten.....
-
Bovendien heeft het ook geen nut om alle beheerdersaccounts te resetten. Één resetten is genoeg om binnen te komen.
-
Als het admin account is uitgeschakeld, omdat je een beheersaccount hebt in de groep administrators, dan zal de reset het admin account weer inschakelen en kan admin inloggen zonder password.
Hierna kan je admin weer een password geven en/of uitschakelen.
-
Dank, ik ga het later proberen. Aanpassen van de tijdsinstelling op de telefoon heeft in elk geval nog niet het gewenste resultaat....
-
klopt, de klok stond verkeerd.
na gelijkzetten werkte het nog niet, ik heb uiteindelijk de verificatie uitgezet en opnieuw geïnstalleerd. geen idee nog wat er verkeerd is gegaan....
-
Gelukkig kan je weer inloggen. :)