Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: henkln op 26 juli 2018, 15:27:08
-
Ik kreeg opeens de volgende notificatie:
Het IP-adres [185.189.XXX.xxx] heeft 10 mislukte pogingen gedaan om aan te melden bij DSM die wordt uitgevoerd op XXXXXXfNAS binnen 5 minuten, en werd geblokkeerd om Wed Jul 25 04:11:08 2018.
Zodoende kom ik er niet meer in.
Er branden geen LED's. Met gebruik van de aan-/uitknop branden/knipperen die wel bij opstarten.
Hoe kan ik dit oplossen?
-
Het IP-adres [185.189.XXX.xxx] heeft 10 mislukte pogingen gedaan
Via een ander IP inloggen
-
Of een enkele reset (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_do_I_log_in_if_I_forgot_the_admin_password) uitvoeren.
-
Ik ben er achter gekomen dat dit andere IP juist het probleem was. Het blijkt een IP adres in Frankfurt te zijn dat 10x geprobeerd heeft in te loggen, terwijl ik toch echt in NL woon. Het lijkt er dus op de de NAS gehackt is. Bij opstarten ging deze nu trouwens ook nog eens telkens vanzelf weer uit. Na enkele harde resets (1 was niet genoeg) kon ik er gelukkig weer in komen en nieuwe wachtwoorden ed aanmaken. Toch maar eens beter kijken naar de beveiliging ...