Auteur Topic: Talloze PDF bestanden verdwenen  (gelezen 5008 keer)

Ben(V)

  • Gast
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #15 Gepost op: 28 augustus 2018, 10:29:08 »
En toch kan hij de servers van Synology niet bereiken dus zit er ergens iets verkeerd.
Heb je het vaker geprobeerd want soms zijn de Synology Servers overbelast.

Als het na vaker proberen nog niet lukt heb je echt iets verkeerd in je netwerk.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.550
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #16 Gepost op: 28 augustus 2018, 11:20:12 »
Dat plaatje geeft niet aan dat er een internet verbinding is. Alleen dat er een lan verbinding is. Voor internet moet de nas ook weten via welke gateway hij het internet kan bereiken.

Als share sync de boosdoener is omdat er op het doel iets gewist is dan is de file er nog op de bron. Cloudstation gooit in de default instellingen nooit iets weg. Er blijft altijd een kopie staan in het gedeelte dat je als gebruiker niet ziet. (Vroeger heette dat de prullenbak) Pas als je het aantal versies op 0 zet, zal er nooit een kopie van gewiste bestanden bewaard worden. (zie mijn sticky topic over het legen van de cloud prullenbak)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7989
  • Berichten: 44.008
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #17 Gepost op: 28 augustus 2018, 11:29:07 »
Dit plaatje geeft wel degelijk aan dat de NAS internet verbinding heeft:

41960-0


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline GuidoG

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 120
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #18 Gepost op: 28 augustus 2018, 11:43:11 »
Ik voel hem al aankomen: resetten enige optie blijkbaar?
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 4x WD40EFRX-68WT0N0
Kantoor: DS916+ (High Availability modus)

Thuis: DS713 (backup)

Ben(V)

  • Gast
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #19 Gepost op: 28 augustus 2018, 11:50:11 »
Nee resetten zonder dat je weet waarom heeft niet zoveel zin.
Zoals Birdy al zei heeft hij in ieder geval verbinding gehad ander kon hij die update niet gedownload hebben.
Dus ofwel er is iets in je netwerk verandert ofwel de Synology Servers zijn te druk.

Er zit iets in je netwerk niet goed en resetten zonder te weten waarom helpt niet.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7989
  • Berichten: 44.008
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #20 Gepost op: 28 augustus 2018, 12:32:40 »
Citaat
Zoals Birdy al zei heeft hij in ieder geval verbinding gehad ander kon hij die update niet gedownload hebben.
Nee, het is anders:
Ik zie in het plaatje, dat de NAS internet verbinding had gezien de Status:

41962-0

Echter, het downloaden lukte niet:
Citaat
Ik probeer een update van 6.1.7-15284 naar 6.2-23739 te draaien door in DSM bijwerken op Downloaden te klikken, de download button wordt even grijs en daarna weer normaal, maar er gebeurd verder niets.

Verder zijn er ook andere issues:
Citaat
Als ik Ondersteuningscenter open, krijg ik de melding "Kan geen verbinding maken met de Synologyserver. Controleer uw internetverbinding." (die doet het gewoon!)

Citaat
Ik probeer een logfile aan te maken en ik krijg de melding "Kan de aangevraagde bewerking niet voltooien."
Die logfile is dus debug.dat.

Citaat
maar ook bij het aanzetten van SSH krijg ik zo'n gekke melding en zet hij hem niet aan.
Waarschijnlijk krijgt TS dan ook de melding: "Kan de aangevraagde bewerking niet voltooien."

Bovenstaande heb ik uit reactie #12.

Dus, er is nogal wat aan de hand, kan je zeggen.

@VideoCAD Misschien een open deur: Heb je de DS713+ al een reboot gegeven, na bovenstaande ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.550
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #21 Gepost op: 28 augustus 2018, 14:58:42 »
Dit plaatje geeft wel degelijk aan dat de NAS internet verbinding heeft:

Jij laat een heel ander plaatje zien dan het plaatje dat TS aangeeft bij de onderbouwing van zijn bewering. (laatste posting pagina 1) Die andere, van een paar postings eerder, had ik niet geopend. En in preview zijn ze niet leesbaar.

Alles klinkt wel vreemd. Als het geen hackers waren, is de software goed van slag. Ik zou in elk geval een reboot geven, zoals ook Birdy aangeeft.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Ben(V)

  • Gast
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #22 Gepost op: 28 augustus 2018, 15:04:02 »
Het geeft alleen maar aan dat op een bepaalt moment DSM heeft gezien dat er een nieuwe versie beschikbaar is.
Toen had hij deus internet verbinding.
Toen TS probeerde die echt te downloaden had hij dus geen internet verbinding of de Synology Servers hadden het te druk.
Dat laatste kun je testen door het vaker te proberen.

Als het niet de Synology Server is dan is er in tussentijd iets in het netwerk verandert waardoor hij nu niet het internet meer op kan.

Offline GuidoG

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 120
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #23 Gepost op: 28 augustus 2018, 15:24:50 »
reboot is gewoon opnieuw herstarten toch? In dat geval: ja dat heb ik alreeds gedaan ja.
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 4x WD40EFRX-68WT0N0
Kantoor: DS916+ (High Availability modus)

Thuis: DS713 (backup)

Gemarkeerd als beste antwoord door guidogroet Gepost op 29 augustus 2018, 16:51:30

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7989
  • Berichten: 44.008
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #24 Gepost op: 28 augustus 2018, 17:05:25 »
Dan zie ik nog een kleine mogelijkheid, de enkelvoudige reset: Modus 1.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline GuidoG

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 120
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #25 Gepost op: 29 augustus 2018, 16:57:54 »
Na deze reset logde ik in onder de admin account en zag ik dat mijn harde schijven vol waren (2 harde schijven in RAID (SHR), dus gespiegeld). Toen ik mappen wilde wisen om ruimtete maken heb ik cloud station en cloudstation sharesync moeten deinstalleren toen kon ik ruimte vrijmaken, daarna kon ik de update draaien.

Nu zijn alle vage klachten weer weg, ik kan nu ook een log draaien.

Vreemd dat ik niet eerder zag in het andere account dat de opslag vol was, bij de geresette admin werd ik er door DSM direct op gewezen.

Nu kan ik terug naar de logfiles!
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 4x WD40EFRX-68WT0N0
Kantoor: DS916+ (High Availability modus)

Thuis: DS713 (backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.550
Re: Talloze PDF bestanden verdwenen
« Reactie #26 Gepost op: 30 augustus 2018, 13:04:45 »
Toen ik mappen wilde wisen om ruimtete maken heb ik cloud station en cloudstation sharesync moeten deinstalleren toen kon ik ruimte vrijmaken, daarna kon ik de update draaien.

Zoals ik eerder schreef gooit cloudstation nooit files weg, ook al worden ze gewist. Er blijft altijd een kopie achter die je als gebruiker niet ziet. Tot een paar maand geleden leidde zelfs het aanpassen van een naam of foldernaam tot het creƫren van nieuwe gewiste files.

Ik heb zelf nooit gesnapt waarom Synology het definitief wissen van verwijderde bestanden zo verstopt heeft. Met Drive kan dat alleen via de AdminConsole, dus een gewone gebruiker kan dit zelf nooit doen.

Correctie. Ik zie dat de web-inlog van Drive nu wel een prullenbak laat zien waar je gewiste bestanden in je home folder definitief kunt verwijderen. Ik gebruik echter nooit de web inlog, want het idee van drive is dat je alle bestanden lokaal op je PC benaderd.
De gewiste bestanden op de shares moeten echter nog steeds via de omslachtige manier via de admin console verwijderd worden.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac