Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: qwerc op 19 december 2014, 14:24:04
-
Hoi,
Ik word gespamt door mijn NAS honderden berichten via mijn E-mail over "System log notification"
Mijn eerste vraag hoe zet ik het uit.
en dan misschien ook belangrijk waar kan ik vinden wat dit betekent?
Snap het niet :oops:
-
.... ter aanvaulling, onderstaande tekst tref ik aan in de bewuste e-mails.
Dear user,Number of logs per second is greater than 65 on NAS-Erwin. Please check out the details on the system.Sincerely,Synology DiskStation
Einde van de email citaat
-
De melding is precies wat het zegt.
Ik neem aan dat je het syslog gebruikt en daar veel meldingen op binnen krijgt. Dat kunnen heel reguliere meldingen zijn, b.v. alle kopieer-acties loggen, of een router vragen om alle verbindingen richting syslog te loggen.
Maar het komt niet zomaar, bij default staat die optie uit.
-
Tja snap ik wel dat het default uit staat.
Ik heb gisteren aan het systeem gerommelt... Maar HOE zet ik het uit.
Dat was de vraag. En vooral waar kan ik zien WAT er aan de hand is.
Mogelijk is er iemand die mij wel kan helpen?
En handige opmerkingen heb ik echt niet nodig.
-
Toch handig ;) , staat in de Help op je Desktop of kijk hier (http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/dsm-5-*-online-help-database/).
[attachimg=1]
-
Ik geloof je direct.
Maar toch kon ik het niet vinden.
Bedankt.
Nu nog wat betekenen al die berichten.
Zie alleen maar dat er systeem meldingen zijn maar waar of wat het betekend en of overgaat, geen idee
-
Overigens is die HELP niet zo handig.
ZO ervaar ik het je moet je help vraag in het Engels intoetsen. Waarom?
Dus Notificatie daar reageert de HELP niet op, logisch... ik vind het niet zo.
-
Help niet handig ?
Je kunt iedere taal instellen die je wilt, heb je die link die ik gegeven heb wel gelezen ?
Als je dus de Help on-line gebruikt dan kun je de taal kiezen die je wilt, plaatje (uit die link die ik je gegeven heb):
[attachimg=1]
Als je de Help op je Destop gebruikt, dus deze (ook uit de link die ik je gegeven heb): [attachimg=2]
dan is de Help in de taal zoals je die zelf hebt ingesteld (geldt overigens ook voor je E-Mail notificaties, plaatje:
[attachimg=3]
Dan nog even over die E-mails die je krijgt, die kun je dus hier uitzetten, plaatje:
[attachimg=4]
En als je toch selectief E-mail notificaties wilt ontvangen dan kun je dat hier regelen, plaatje:
[attachimg=5]
Ik heb gisteren aan het systeem gerommelt...
Dat is natuurlijk niet zo erg, als je maar weet wat je doet en hoe je het weer terug kunt rommelen (misschien even noteren wat je gedaan hebt ?). ;)
-
Ja Ja...
Ik heb weer iets geleerd. Nu staat alles UIT.
Maar wat maakte nou die SPAM.
Het was een algemeen bericht en ik wil graag weten wat nu de veroorzaker was.
Ik kan het niet vinden. Ook niet via die beroemde HELP. :lol: ;)
-
Dear user,Number of logs per second is greater than 65 on NAS-Erwin. Please check out the details on the system.Sincerely,Synology DiskStation
Komt dus hier vandaan:
[attachimg=1]
-
Ja ja... ook dat heb ik gelukkig gezien.
Maar nogmaals. Wat is de vervuiler.
Met andere woorden waarom pluugt dat ding als die k** berichten.
En ik snap er zijn er meer dan tig per sec.
Maar is de oorzakelijke vervuiler.
-
Dat was de vraag. En vooral waar kan ik zien WAT er aan de hand is. En handige opmerkingen heb ik echt niet nodig.
Wat er aan de hand is, staat toch in het mailtje:
Number of logs per second is greater than 65 on NAS-Erwin.
Je krijgt dus meer dan 65 logboek meldingen per seconde binnen. Meer kunnen wij ook niet zeggen. Maar ik zie het probleem niet. Als je wilt weten wat dat mailtje triggert, dan kijk je toch in het logboek welke meldingen dat zijn. Dat kan ik op afstand ook niet zeggen.
In de settings van het logboek kun je een grens zetten bij hoeveel meldingen per seconde je een waarschuwing wilt krijgen.
-
Een tip (1):
Leren kun je doen door het gewoon te doen maar wel noteren wat je doet.
Leren kun je ook doen door te lezen en eerst te begrijpen voordat je iets doet.
Nog een tip (2):
DSM handleiding al gelezen ? (https://global.download.synology.com/download/Document/UserGuide/DSM/5.1/Syno_UsersGuide_NAServer_nld.pdf)
Dit is meestal waar je begint te lezen om te leren.
-
Wat is de vervuiler.
DAT staat dus in de log, althans de melding die je allemaal laat loggen.
-
OKay
Stel ik de vraag anders.
Wat zijn dan Logboek meldingen. ???
Ik zou dingen zaken welke van belang zijn worden genoteerd. In het logboek, niet vreemd bedacht.
Welnu waar kan ik dat logboek zien? ??? ? Ik ga er vanuit dat hier de vervuiler in staat.
Sorry zal wel ergggg dom zijn maar ik zie geen LOGBOEK.
Verder denk ik dat ik wel weet wat de oorzaak was, er werd een backup van met Desktop PC op mijn NAS gemaakt.
Maar ik verwacht dat terug te kunnen vinden.
-
Ik ga eerst maar eens lekker eten. ;D
-
Je hebt gelijk.
Hoop voor je dat het lekker is.
-
Het logboek staat in het 'Log Center' en is een van de vele apps die je in het menu linksboven van dsm kunt oproepen. Eigenlijk de plek waar alle geïnstalleerde apps staan, dus de plek waar je toch als eerste moet kijken.
-
Heb ik al gedaan...
Maar mogelijk ben ik iets te kritisch. Want die INFO is mij nix waard.
Zie hier onder.
[attachurl=1]
[attachurl=2]
-
En was het weer OORVERDOVEND stil.... :(
-
Als je 65 logs per seconde ziet, dan verwacht ik ook een stuk log te zien met die data. Als ik naar de tijdcodes kijk, laat je iets totaal triviaals zien.
Kijk naar het mailtje en het tijdstip van verzenden. Het zal toch echt gaan om logs uit die seconde. (± een paar secondes)
-
En was het weer OORVERDOVEND stil.... :(
Hoezo weer, heb je haast of zo.
-
Nou haast nee.
Maar ik wil het begrijpen. En ik snap het niet.
En die HULP van Synology is ook niet altijd, hoe zal ik het zeggen, handig geschreven.
Als je dan iets gevonden hebt vermeld HULP ga in log center>melding. Ja leuk en WAAR vind ik '"Log Center"
Nee das best voor verbetering vatbaar.
En zo zit de handleiding ook in elkaar.
Dus van daar mijn vragen.
Maar mijn secundaire vraag is nog steeds niet beantwoord. Waarom kreeg ik zoveel Systeemberichten.
Niet zeggen omdat je het aangevinkt had, ja zo lust ik ze wel. Maar wat is de oorzaak.
IK kan het niet vinden en dus vraag ik het op dit FORUM.
Daar is immer een forum ook voor.
Of heb ik het mis???
-
Als je dan iets gevonden hebt vermeld HULP ga in log center>melding. Ja leuk en WAAR vind ik '"Log Center"
Dan heb je altijd nog Search/Zoek optie:
[attachimg=1]
IK kan het niet vinden en dus vraag ik het op dit FORUM.
Daar is immer een forum ook voor.
Of heb ik het mis???
Nee hoor, maar je moet soms wel eens geduld hebben en niet komen met een bericht, na een paar uur, als:
En was het weer OORVERDOVEND stil....
Dat is nogal een opdringerige houding.
Dit Forum bestaat louter en alleen maar uit vrijwilligers die proberen anderen leden te helpen, zonder enige verplichtingen en ben je dus afhankelijk van de tijd die daarvoor, door leden, ingestoken wordt.
Soms worden vragen snel (vaak uitgebreid beantwoord, kijk maar even terug in deze topic, en soms duurt het gewoon langer en soms zijn er vragen die niet worden beantwoord omdat deze niet voorhanden zijn.
Je kunt overigens ook rechtstreeks vragen stellen aan Synology Support, maar dan zal je nog meer geduld moeten hebben:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
That's it.
-
@Birdy
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik waardeer dat JIJ heel uitvoerige antwoorden geeft.
Prima bedankt.
Maar er is ook een ander die alleen maar bijdehand zit te doen.
Daar was het eigenlijk tegen gericht! Maar misschien moet ik duidelijker zijn.
Dus nogmaals bedankt. En dat bedoel ik zonder ondertoon. :!:
Verder weet ik heel goed hoe fora werken. Niemand hoeft te antwoorden enz. Maar je snap denk ik wel wat ik bedoelde.
Blijf ik toch met die ene vraag zitten.
Wat gooide het logboek nu vol. Maar ja misschien moet ik mij er maar bij neer leggen.
-
Maar, is het probleem nu verdwenen en/of wat was de oorzaak?
-
Goeie vraag.
Ja alle meldingen zijn gelukkig wel zeg, weg.
Ik had iets te veel aangevinkt! En als de proc. van de NAS dan erg druk heeft gaat hij je spammen.
Dat was gewoon mijn eigen schuld. (honderden emails hahahaa...)
De oorzaak was, gewoon redenerend door mij, de backup actie door de NAS van mijn PC>
Maar ik kan dat dus nergens terug vinden... Maar ja zal wel.