Auteur Topic: Synology Support  (gelezen 4227 keer)

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #15 Gepost op: 21 november 2017, 16:30:08 »
Ja hoor, stond ook gewoon genoemd in de summary van mijn probleem toen ik het eerste antwoord van ze kreeg.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 181
  • -Ontvangen: 2695
  • Berichten: 16.662
Re: Synology Support
« Reactie #16 Gepost op: 21 november 2017, 17:08:30 »
Die DSM 5.0 instructie komt gewoon uit een oud formblad. Blijkbaar hebben ze één voor DSM 5 en 6 samen. Ik heb het even nagekeken.

Ik heb uit jan 2016 een mailtje met identieke instructies gekregen. Maar in het aangehechte formblad met mijn melding stond DSM 6.0

Ik mis in de instructie de mededeling dat je poort 22 ook moet forwarden in de router. Is natuurlijk vanzelfsprekend, maar toch.

In 2014 stond er nog in de instructie:

Citaat
2. Please enable the TELNET and SSH function in Web Management of your Synology NAS. ([Network Service] > [Terminal] )

3. WAN IP Address of your Synology NAS:
[Please go to http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ and check if the port is open or not]

Bij punt 3 verzoeken ze om expliciet te testen of poort 22 bereikbaar is. (Dat je moet forwarden wordt ook als vanzelfsprekend beschouwd)

(Off topic: IK heb overigens geen idee wat dat voor port checking site is. Om de een of andere reden heeft Pi-Hole deze site op hun blocklist staan)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #17 Gepost op: 21 november 2017, 18:43:54 »
Op zich is het vanzelfsprekend dat ook poort 22 geopend moet worden voor SSH toegang. Maar met Quickconnect kunnen ze ook omzeilen dat je bepaalde poorten moet openzetten. Vandaar ook dat ik poort 22 niet heb open staan en dat ik ze gisteren in een antwoord gevraagd heb of dat noodzakelijk is, heb daarop nog geen antwoord.

Vandaar dus dat ze waren ingelogd op DSM ipv via SSH. Ik zal die poort nu dan toch maar open zetten. Ik verwacht dat ik vanaf dan de logs extreem goed in de gaten moet houden, alhoewel een firewall profiel is nu best een goed idee.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #18 Gepost op: 23 november 2017, 07:56:29 »
Afgelopen nacht is mijn probleem door Synology opgelost. En inderdaad kwamen ze wederom van dit ip-adres. Dikke thumbs up  :thumbup: voor Synology support dat ze zelfs op mijn Nas, die toch al redelijk oud is, dit probleem hebben opgelost (al was het door hen zelf veroorzaakt)!
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX


 

Synology DS 106e

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 3194
Laatste bericht 24 oktober 2006, 00:21:42
door Anonymous
Kan "Toepassingsservice van Synology" niet bijwerken

Gestart door RabbersBoard Synology DSM 6.1

Reacties: 4
Gelezen: 3298
Laatste bericht 14 januari 2018, 20:42:21
door Rabbers
Synology DS918+ instellen als router, kan dit?

Gestart door Ray308Board Netwerk algemeen

Reacties: 18
Gelezen: 6586
Laatste bericht 14 maart 2018, 14:07:44
door Ray308
Van Synology NAS naar Dropbox

Gestart door rvd_1985Board Synology DSM algemeen

Reacties: 5
Gelezen: 5536
Laatste bericht 18 september 2018, 14:53:17
door Hofstede
De geschikte UPS volgens Synology? Vendor recommended of Synology?

Gestart door SylvesterBoard NAS hardware vragen

Reacties: 46
Gelezen: 9424
Laatste bericht 03 december 2018, 00:46:52
door Sylvester