Auteur Topic: Synology Support  (gelezen 4855 keer)

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #15 Gepost op: 21 november 2017, 16:30:08 »
Ja hoor, stond ook gewoon genoemd in de summary van mijn probleem toen ik het eerste antwoord van ze kreeg.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 182
  • -Ontvangen: 2746
  • Berichten: 16.863
Re: Synology Support
« Reactie #16 Gepost op: 21 november 2017, 17:08:30 »
Die DSM 5.0 instructie komt gewoon uit een oud formblad. Blijkbaar hebben ze één voor DSM 5 en 6 samen. Ik heb het even nagekeken.

Ik heb uit jan 2016 een mailtje met identieke instructies gekregen. Maar in het aangehechte formblad met mijn melding stond DSM 6.0

Ik mis in de instructie de mededeling dat je poort 22 ook moet forwarden in de router. Is natuurlijk vanzelfsprekend, maar toch.

In 2014 stond er nog in de instructie:

Citaat
2. Please enable the TELNET and SSH function in Web Management of your Synology NAS. ([Network Service] > [Terminal] )

3. WAN IP Address of your Synology NAS:
[Please go to http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ and check if the port is open or not]

Bij punt 3 verzoeken ze om expliciet te testen of poort 22 bereikbaar is. (Dat je moet forwarden wordt ook als vanzelfsprekend beschouwd)

(Off topic: IK heb overigens geen idee wat dat voor port checking site is. Om de een of andere reden heeft Pi-Hole deze site op hun blocklist staan)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #17 Gepost op: 21 november 2017, 18:43:54 »
Op zich is het vanzelfsprekend dat ook poort 22 geopend moet worden voor SSH toegang. Maar met Quickconnect kunnen ze ook omzeilen dat je bepaalde poorten moet openzetten. Vandaar ook dat ik poort 22 niet heb open staan en dat ik ze gisteren in een antwoord gevraagd heb of dat noodzakelijk is, heb daarop nog geen antwoord.

Vandaar dus dat ze waren ingelogd op DSM ipv via SSH. Ik zal die poort nu dan toch maar open zetten. Ik verwacht dat ik vanaf dan de logs extreem goed in de gaten moet houden, alhoewel een firewall profiel is nu best een goed idee.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #18 Gepost op: 23 november 2017, 07:56:29 »
Afgelopen nacht is mijn probleem door Synology opgelost. En inderdaad kwamen ze wederom van dit ip-adres. Dikke thumbs up  :thumbup: voor Synology support dat ze zelfs op mijn Nas, die toch al redelijk oud is, dit probleem hebben opgelost (al was het door hen zelf veroorzaakt)!
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX


 

Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???

Gestart door vischpBoard NAS hardware vragen

Reacties: 25
Gelezen: 42029
Laatste bericht 16 december 2015, 20:12:47
door Pippin
Synology DS216play

Gestart door Sofie1985Board NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 4484
Laatste bericht 31 januari 2016, 22:10:56
door Birdy
overstap KPN glasvezel; geen toegang tot Synology meer

Gestart door MadeboBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 9
Gelezen: 7976
Laatste bericht 11 april 2016, 22:38:16
door Madebo
Nieuwe hardware en software van Synology

Gestart door HofstedeBoard The lounge

Reacties: 10
Gelezen: 9550
Laatste bericht 06 december 2016, 18:10:10
door Ds211
Extern NFS benaderen met Vpn, Synology en Kodi

Gestart door LaserboyBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 7
Gelezen: 15636
Laatste bericht 21 augustus 2016, 16:24:14
door Ben(V)