Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: henkvanboven op 13 februari 2020, 20:25:26
-
Ik heb de laatste versie gedownload van de site van Synology, maar krijg steeds foutmeldingen. Zie bijlage.
Wie heeft voor mij de oplossing.
-
Het screenshot is van een Mac???
-
Dan gaat het zeker niet werken :lol: :lol:
-
Heb het zelfde euvel gezien onder Win10...
-
Dat klopt op windows krijg ik het zelfde (windows draait onder Paralell Desktop)
-
Heb je misschien windows defender aanstaan? Dat zou de boosdoener kunnen zijn. Er zit een probleem in de definitie update KB2267602. Mijn ervaring met een ander programma.
-
Hier geen problemen, heeft het wel gewerkt?
SA wel een paar keer laten zoeken, meestal werkt het niet bij 1 of 2 keer zoeken.
Wat als find.synology.com in je browser doet?
-
Ik heb zelf ook geen probleem. Ik ben het bericht wel eerder tegengekomen. Ik heb toen de firewall in mijn Nortonpakket uitgezet, opnieuw opgestart en daarna weer aangezet. Het probleem was toen over.
De recente security update van microsoft geeft nogal wat problemen voor verschillende programma's. Ik sluit niet uit dat dit bij de assistent ook het probleem is.
-
Na even uittesten (zonet): Hier hetzelfde probleem.
Gewone Windows 10 installatie.
Virusscanner tijdelijk uitzetten hielp niet.
Hoelang dit probleem zich al voordoet: dat weet ik niet, want ik gebruik de Assistant vrijwel nooit.
Zou kunnen komen door de laatste W10 update, die kwam hier gisteren voorbij.
-
[attachimg=1]
[attachimg=2]
-
Jij gebruikt wel versie 5.2, terwijl de actuele versie 6.2-24922 (https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/Assistant) is. Anderzijds was de bewering dat de SA niet werkt niet versie specifiek. Dus is onduidelijk welke versie niet werkt.
-
Dus is onduidelijk welke versie niet werkt.
[attachimg=1]
Dus die werkt ook ;)
-
Welke versie maakt niet uit, deze werkt ook nog steeds :lol:
[attachimg=1]
-
Jij gebruikt wel versie 5.2, terwijl de actuele versie 6.2-24922 (https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/Assistant) is.
Zowel die laatste versie geeft bij mij geen problemen....
[attach=1]
....alsook een eerdere versie die ik eerder er nog op had staan.
[attach=2]
-
Meestal is het een firewall/antivirus probleem op de PC. Die houdt de broadcast van de Synology Assistant tegen.
-
Klopt. Had ik gisteren ook al gemeld. Is mijn ervaring ook.
-
Nogmaals aan TS:
Wat als find.synology.com in je browser doet?
-
Ik ben weliswaar niet de TS, maar:
- find.synology.com geeft: Geen diskstation gevonden in LAN
- Assistant (6.2-24922): Kon geen Synology server vinden op het lokale netwerk.
Ook met uitgeschakelde virusscanner (Panda Dome)
Sinds wanneer dit optreedt: weet ik niet.
Mijn beide Synologies zijn gewoon toegankelijk: browser naar DSM, via Windows explorer netwerk en ook gemapte shares.
Ik heb dus verder nergens last van, alleen het zoeken vinden met die twee tooltjes werkt niet.
-
Het lijkt een rechten probleem te zijn.
Als ik de laatste versie normaal opstart worden er ook geen Synologys gevonden.
Start ik de assistent als "Administrator" op dan worden mijn beide Synologies netjes gevonden.
-
Hm.....ik ben altijd administrator, dat zou kunnen verklaren dat het bij mij wel werkt.
-
Idem hier.
-
Hier: Assistant als administrator: geen Synology server gevonden.
-
@henkvanboven @henkg
Misschien staat het Netwerk niet op Privé maar Openbaar en/of staat Netwerkdetectie som uit ?