Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: michelb80 op 30 april 2016, 19:58:22
-
Weet niet waar ik dit moet plaatsen maar heb een vraag over een spreadsheet. Wie weet waar spreadsheet zijn bestanden opslaat?
-
Onlangs heb ik dat "spreadsheet" ook geïnstalleerd, maar kan de vinger er ook niet opleggen waar bestanden staan.
Ik vermoed een eigen vorm van opslag.
Je kunt wel excel bestanden importeren en "downloaden" (wat je dan als "exporteren" moet opvatten).
-
Denk dat deze opgeslagen worden in een DB net zoals Note Server dan doet.
Kan het niet testen omdat ik Spreadsheet niet kan installeren.
-
Het gaat er ook om dat ik backups moet maken van de spreadsheets mocht de server wat gaan mankeren. En als ik niet weet waar het staat wordt het een beetje lastig.
-
Dan lijkt het me handiger de spreadsheet functie van de Synology NAS niet te gebruiken, maar gewoon je reguliere Excel software, en bestanden op de NAS op te slaan en te synchroniseren met lokaal gebruikte bestanden.
-
Nou, Excel moet je betalen.
Als deze Spreadsheet functie van Synology net zo goed werkt scheelt dat toch.
-
Alleen jammer dat ook de "Toepassingen Backup" van Synology het pakket Docker en zijn onderliggende pakketten niet zelf kan backuppen. Niet kunnen backuppen maakt software grotendeels onbruikbaar.
-
Dat klopt ook!
Zolang je niet weet waar de data staat is backuppen vrij lastig.