Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: macxbo op 07 april 2022, 23:55:11
-
Op mijn DS216+II met DSM 7.0.1-42218 Update 3 krijg ik een raadsel voorgeschoteld in Security Advisor.
De gebeurtenis is "Domeinserverondertekening is ingeschakeld." (zie afbeelding 1 in bijlage).
Aanbevolen actie is: "Schakel de optie Geavanceerde instellingen in SMB in". (zie afbeelding 2 & 3 in bijlage)
Ik heb geen idee wat ik verondersteld wordt te doen ::) Ik zie alleen onder bestandservices / SMB een knop 'geavanceerde instellingen' en als ik daarop klik kom ik uit bij 'Algemeen' - 'macOS' - 'Andere'.
Ik heb geen idee dus waar ik de optie Geavanceerde instellingen in SMB moet inschakelen zoals me aanbevolen wordt door Security Advisor.
Op mijn DS920+ met eveneens met DSM 7.0.1-42218 Update 3 staat alles exact hetzelfde ingesteld bij bestandservices / SMB en daarover krijg ik geen melding van Security Advisor.
Graag advies.
-
Ik denk dat het om de optie: Serverondertekening inschakelen in het derde plaatjes gaat.
Kan het kloppen dat jouw NAS gekoppeld is aan een domein?
-
@SpeedyG: Onder de optie: Serverondertekening inschakelen’ in het derde plaatjes had ik al is gekeken. Ik heb nu maar is gegokt en ‘client gedefinieerd’ ingesteld (zie schermafbeelding in bijlage).
Nu geeft Security Advisor na een nieuwe scan 'groen licht' voor Systeem. Bizar, want op mijn DS920+ staat het gewoon op de standaard instelling 'Uitschakelen'.
- Je vraagt of het kan kloppen dat mijn SAN gekoppeld is aan een domein.
Euh, dan moest ik is gaan googlen op wat SAN is en lees ik er hier (https://kb.synology.com/nl-nl/DSMUC/help/DSMUC/SANManager/SANManager_desc?version=) wat over.
Zegt me niks dus zal mijn SAN wel niet gekoppeld zijn aan een domein.
-
Mijn advies zou zijn om de taal van de NAS even op Engels te zetten. Als de melding onduidelijk is, is de oorzaak meestal de kromme Nederlandse vertaling.
-
@SpeedyG
- Je vraagt of het kan kloppen dat mijn SAN gekoppeld is aan een domein.
Ik denk dat @SpeedyG NAS bedoelde.
-
Klopt heb het aangepast.
Allebei met opslag te maken. Maar toch heel verschillend.
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
-
Ik dacht ook dat SAN bedoeld werd omdat SAN de alternatieve domeinen op het certificaat zijn. (Subject Alternate Name). Dus een multidomein certificaat.
-
Om alle verwarring te laten verdwijnen:
(https://i.ibb.co/ChL9SMQ/Schermafbeelding-2022-04-09-125918.png)
Heb jij hier iets staan??
Dit scherm krijg je als je NAS niet gekoppeld is aan een domein.
-
SpeedyG: Nee, ik heb niets staan bij domein/LDAP.
Heb ik nog nooit gebruikt want weet geeneens waarvoor dat dient.
Kan het kloppen dat jouw NAS gekoppeld is aan een domein?
Dus is het antwoord hierop is dat mijn NAS niet gekoppeld is aan een domein.
Maar mijn probleem is opgelost dus door ‘client gedefinieerd’ ingesteld te hebben zoals ik schreef ik mijn « Reactie #2.
-
Mijn advies zou zijn om de taal van de NAS even op Engels te zetten. Als de melding onduidelijk is, is de oorzaak meestal de kromme Nederlandse vertaling.
Bedankt voor dit advies. Heb de taal op mijn DS216+II op Engels gezet. De vertaling van de melding zit nochtans snor, zie schermafbeelding in bijlage.
Het in het duister tasten om wat te doen zat em gewoon in dat ik dit bericht nooit eerder heb gekregen op mijn DS216+II en op mijn DS920+ staat 'Serverondertekening inschakelen' gewoon op het standaard 'uitschakelen' en is dat ok voor Security Advisor (zie schermafbeelding in bijlage).
Dus op mijn DS216+II staat het nu op ‘client gedefinieerd’ en is Security Advisor tevreden.
Bedankt voor het meedenken allen!