Auteur Topic: remote support synology  (gelezen 2312 keer)

Offline HenkGroen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 45
  • -Ontvangen: 26
  • Berichten: 640
remote support synology
« Gepost op: 21 september 2016, 21:50:29 »
Er is mij gevraagd door de synology support om wat poorten & users open te zetten, om zo een probleem van mij te onderzoeken.
Vraag is nu even : Wat zouden ze in theorie allemaal kunnen als ze een admin wachtwoord hebben.

Volgens mij kunnen ze alles inzien, maar in hoeverre is het 'vertrouwd'.
Hoe gaan jullie hiermee om ?

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7978
  • Berichten: 43.980
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: remote support synology
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2016, 22:53:04 »
Ik heb dit ook eens gehad met een probleem met SHR.
In principe kunnen ze inderdaad overal bij en het is een kwestie van vertrouwen, ik had het vertrouwen en hadden het probleem netjes opgelost.
Daarna poort weer unforwarden en password wijzigen of admin account uitzetten.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 902
  • -Ontvangen: 1480
  • Berichten: 7.934
Re: remote support synology
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2016, 12:12:05 »
Komt vaker voor, en Synology is erg behulpzaam. Je moet er verder maar op vertrouwen dat ze geen gekke dingen doen.
Vergelijk het met de sleutel afgeven aan de garage als je de auto voor reparatie achterlaat om te repareren of voor een servicebeurt.
Je hoopt ook daar dat ze geen gekke doen, en geeft ze dat vertrouwen. Als ze dat vertrouwen beschamen is het zo afgelopen met de klandizie.

Zie eerder draadje over vergelijkbaar onderwerp < HIER > en voorbeeld-mail om 3 Synology IP-nummers in de Firewall toe te laten < HIER >

DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.983
    • http://www.dwvbb.nl
Re: remote support synology
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2016, 12:24:49 »
Ze hebben mij zo al twee keer goed geholpen.
Soms moet je de producent gewoon vertrouwen.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 902
  • -Ontvangen: 1480
  • Berichten: 7.934
Re: remote support synology
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2016, 13:43:20 »
Op deze wijze werd in het begin dat de RT1900ac router was uitgebracht, en er problemen waren met een Ziggo-account met toestemming van Björn (beheerder van dit forum) een Synology router "getackeld" en van nieuwe firmware voorzien, en uitgetest.

Paar dagen later, was de update firmware voor iedereen beschikbaar. Zonder het vertrouwen en die inbreng, hadden die problemen niet uitgezocht en verholpen kunnen worden. Uiteindelijk heeft ook weer iedereen met vergelijkbare problemen met die achterliggende kennis daar profijt van.

DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.546
Re: remote support synology
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2016, 14:00:59 »
Vergelijk het met de sleutel afgeven aan de garage als je de auto voor reparatie achterlaat om te repareren of voor een servicebeurt.

Of nog dichter bij huis: weinigen zullen de HD uit de laptop halen voordat ze hem ter reparatie aanbieden. Alleen als je er erg gevoelige informatie op hebt staan moet je dat niet doen. Bij dat soort gevoelige info op je apparatuur, die het bedrijf niet mag verlaten, helpt alleen nieuw kopen en de oude vernietigen.

Zelf maak ik een tijdelijk admin wachtwoord aan en geef dat aan Synology. En de firewall laat extern alleen ssh toe vanaf de drie synology IP adressen.

Vroeger (dsm 3.x) was dat veel gemakkelijker: er zat toen een backdoor in met een admin ww gebaseerd op de datum. Dan had Synology geen ww nodig om bij je nas te komen.  :twisted:
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.983
    • http://www.dwvbb.nl
Re: remote support synology
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2016, 14:30:12 »
Die drie ip adressen maken ze ook kenbaar in hun mailtje.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs


 

Audio remote streamen naar Mede8er/mediaspeler

Gestart door RhodezBoard Aankoopadvies

Reacties: 27
Gelezen: 17084
Laatste bericht 13 december 2012, 15:05:03
door Tien
Trage inlog remote

Gestart door Remon1979Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 0
Gelezen: 1343
Laatste bericht 30 oktober 2015, 15:43:39
door Remon1979
Backup Externe USB naar nas op remote locatie

Gestart door grindalBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 3
Gelezen: 970
Laatste bericht 19 oktober 2019, 10:33:36
door grindal
Remote access DS Photo/Video

Gestart door WydieBoard Android Apps

Reacties: 0
Gelezen: 1263
Laatste bericht 31 juli 2020, 20:36:11
door Wydie
opslaan naar remote folder

Gestart door kroppierightBoard Surveillance Station

Reacties: 0
Gelezen: 1268
Laatste bericht 19 februari 2013, 12:16:46
door kroppieright