Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: RuudLeeuw op 14 december 2024, 20:44:28
-
Hoi, ik heb de chat functie geïnstalleerd en quick connect ingeschakeld, mijn chat app op m’n telefoon doet het en ook een gebruiker aangemaakt voor m’n vrouw, werkt ook. Nu heb ik voor meerdere mensen buitenaf gebruikersaccount aangemaakt met wachtwoorden maar als ze willen inloggen op hun geïnstalleerde chat app komen ze er niet in. Snap het niet, weet jij toevallig wat er verkeerd gaat?
-
Zelf gebruik ik die functie helemaal niet. Kan er uit ervaring dus ook niets over melden.
Er is wel online hulp. (Maar of je dat op weg helpt?)
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/help/ChatClient/chatclient?version=7
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/feature/chat
Schijnbaar twee zaken om rekening mee te houden:
"....moet u het Chat-pakket op uw Synology-product installeren. Download deze bureaubladtoepassing van Synology's.
Downloadcentrum (onder Bureaubladhulpprogramma’s) en installeer de toepassing op uw clientcomputer."
1. Een pakket te installeren op de Synology NAS.
2. Client software te installeren op een computer(Windows // Apple) - of een app voor een mobiel OS - iOS of Android.
-
De nieuw aangemaakte gebruikers moeten ook rechten hebben om bij CHAT te kunnen komen.
Eenvoudig ene gebruiker aan maken en 'dan is het klaar' is dus niet zo.
-
Ja heb ze allemaal rechten gegeven om chat te gebruiken, instellingen staan hetzelfde als bij m’n vrouw en daar doet hij het wel.
Had hiervoor een ouder model nas en heb die ook nog draaien, heb alle instellingen hiervan nagekeken en 1 /1 de instellingen overgenomen.
-
Hoe gaan die mensen naar CHAT, via de app in de telefoon/computer of via de browser?
-
Via de app op een Apple telefoon en een ander via de ipad
-
Nu heb ik voor meerdere mensen buitenaf gebruikersaccount aangemaakt met wachtwoorden maar als ze willen inloggen op hun geïnstalleerde chat app komen ze er niet in.
Zijn er foutmelding(en) ?
Misschien na teveel pogingen geblokkeerd ?
-
Nee geen foutmeldingen, als je een gebruiker aanmaakt is de link 24 uur geldig zag ik, heb net zomaar even een account aangemaakt om te proberen met rechten voor chat. Daarna uitgelogd op m’n eigen telefoon en opnieuw ingelogd op het account wat ik net had aangemaakt, kwam er niet in, zo irritant. Maar we blijven proberen!
-
als je een gebruiker aanmaakt is de link 24 uur geldig zag ik
Wat voor een link ?
Het is toch gewoon een Chat Server op NAS en Gebruikers met Chat App die, uiteraard, moeten inloggen om te chatten ?
Of zie het verkeerd.
-
Als je een gebruiker aanmaakt met rechten en het mailadres invult en besluit om dit te mailen naar het betreffende persoon, is die link met wachtwoord 24 uur geldig zag ik.
-
Ach so, dus ze hebben dan niet binnen 24 uur ingelogd.
Probleem opgelost (?)
-
Dan word er waarschijnlijk gevraagd je wachtwoord te resetten voordat je kunt inloggen.
Als die 24-uur voorbij is heb je gewoon pech. (denk ik!)
Edit: Gelijk met Birdy
-
Nu heb ik voor meerdere mensen buitenaf gebruikersaccount aangemaakt met wachtwoorden maar als ze willen inloggen op hun geïnstalleerde chat app komen ze er niet in.
:idea: Het is ook handiger om gelijk het complete verhaal te plaatsen. :idea:
Maar, wel goed dat TS de oplossing zelf heeft kunnen vinden.