Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: MaartenGriesta op 24 december 2017, 17:29:28
-
Ik ben van internet provider geswitched, en nu kan ik mijn NAS DS214+ niet meer benaderen via Quickconnect.to en ook niet via DS cloud. Als ik bij de configuraties check (via EZ-internet-wizard), geeft hij de foutmelding:
- Waarschuwing: Kan de informatie van uw netwerkomgeving niet ophalen.
- Fout: de DNS-naamresolutie is momenteel abnormaal.
Ik weet ook niet of het IP-adres goed is, en of ik dat moet veranderen of aanpassen?
Voorheen werkte het wel gewoon.
Wat kan ik doen om het weer te laten werken?
Groeten, Maarten
-
Doe eens op je NAS een soft reset (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2).
-
O ja, "via EZ-internet-wizard" nooit gebruiken ! EN zet UPnP uit op je Router, veilig forwarden doe je op de Router zelf, lees dit Topic (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/).
Voordat je UPnP uitzet, gebruik nog 1x EZ en verwijder alle regels eerst.
-
Ik ga het proberen. Is er geen risico dat ik mijn bestanden verlies? En moet ik dan ook de connecties die ik via DSCloud etc had opnieuw instellen?
-
Als je hoofdstuk "2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen" hebt gelezen dan weet je ook het antwoord.
-
Ja, ik zag het. Ik moest eerst Synology assistant nog installeren, heb ik nu net gedaan.
Als ik EZ nog 1x wil gebruiken om de regels te verwijderen, werkt EZ niet. Hij blijft hangen in routerinformatie detecteren. Ik denk dus dat EZ nooit gewerkt heeft
-
Ik heb de soft reset gedaan.
echter, als ik nu naar cloudstation ga is er nog altijd een fout:
Netwerkfout opgetreden: controleer uw DNS en netwerkinstellingen.
Wat kan ik nu doen of controleren?