Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: RCJB op 18 februari 2015, 13:25:45
-
Gisteren heb ik volgens uitleg van CT geprobeerd mijn nas dicht te timmeren, maar dat lukte niet. Het aanmaken van eennieuwe admin lukt probleemloos, evenals het inloggen met de nieuwe naam, maar als ik de oude admin uitschakel, dan kan ik de werkmappen niet meer benaderen. Wat doe ik fout?
Alvast bedankt voor jullie hulp
-
Welke werkmappen bedoel je? Heb je de nieuwe admin wel rechten gegeven op deze mappen?
-
Gisteren heb ik volgens uitleg van CT geprobeerd mijn nas dicht te timmeren
Welke 'uitleg van CT' bedoel je?
-
Computertotaal
-
Op de nas heb ik mappen aangemaakt waar dagelijks werk wordt opgeslagen. Ik heb naar de instellingen van de oude admin gekeken en die zo overgenomen.
-
Benader je de werkmappen vanuit je PC? Als je op je PC ooit de verbinding gelegd hebt via je oude admin account dan heeft je PC een referentie naar je NAS opgeslagen met je oude admin account en wachtwoord. Als je dan de werkmap benaderd dan probeert je PC nog steeds in te loggen met de oude user. Deze referentie moet je dus verwijderen en opnieuw aanmaken met het nieuwe account.
-
@Hofstede hier bedoel je ?
[attachimg=1]
-
Nee, bij configuratiescherm>gebruiker op de nas
-
Is dit wat Hofstede ook bedoelt?
-
Ja, er van uitgaande dat TS een Windows PC heeft. En dat hij de werkmappen van daar uit benadert. Is mij niet geheel duidelijk uit de vraagstelling.
De vraag aan TS is dus: Hoe en waar probeer je de werkmap te benaderen?
-
Nee, bij configuratiescherm>gebruiker op de nas
Nee ?
Als je vanuit Windows werkt is dit wat @Hofstede bedoeld, toch ?
-
Nee. Het scherm dat Hofstede laat zien komt niet overeen met dat van mijn nas. Ik denk dat ik maar zo moet laten, want het wordt er niet duidelijker op.
-
Het scherm dat Hofstede laat zien
Ik zie geen scherm van @Hofstede :S
Het wordt er inderdaad niet duidelijker op. ::)
Maar goed, controleer toch maar eens Windows Credentials, daar zal je een gebruiker admin vinden, als je die even verwijdert of aanpast, dan ben je bij de oplossing.
-
Ik wil met alle plezier helpen. Maar helaas snap ik nog niet waar het probleem zit. Plaats anders zelf een schermafdruk van het scherm dat je bedoeld.
-
Bedankt voor het aanbod. Het is opgelost, maar vraag me niet wat ik heb gedaan. Iedereen bedankt voor het meedenken.