Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Peggyw op 23 augustus 2014, 19:45:35
-
Ik heb net een nieuw modem van Ziggo geinstalleerd, omdat mijn oude stuk was. Alles doet het, maar ik kan nu niet meer mijn NAS benaderen. Ik gebruik hetzelfde ip adres (192.168.0.104:5000) maar ik kom niet meer op de dsm. Wat doe ik fout? Moet ik poorten in mijn modem openen? Heb ik overigens geprobeerd, maar lukt niet. De poort is toch 5000. Waarschijnlijk begrijp ik er helemaal niets van, maar elke tip of hint is welkom!
-
Waarschijnlijk krijgt je NAS nu een ander DHCP adres dan 192.168.0.104.
Kijk even DSAssistant welk adres.
-
OF: In je nieuwe router staat DHCP gewoon niet aan (meestal wel, maar goed, even checken).
-
Je NAS krijgt waarschijnlijk van de DHCP server in je router een ipadres.
Nieuwe router dus vermoeedlijk niuew ipadres.
Sprobeer het eens met desynology assistant.
-
Dat is zoooo dubbel ;)
-
Ik type zooooooo traag. :lol:
plus een telefoontje
-
In 5 minuten 3 regeltjes ? :lol:
-
Overigens, krijg je dan niet
[attachimg=1]
te zien als je op verzenden klikt ? 8)
-
Nee krijg ik niet
-
<<Blijft nog even off topic ;) maar, dan ging je pas reageren nadat ik de post al had geplaatst dan had je dus die post gezien moeten hebben, maar goed, prima>>
-
Nee toen ik m'n bericht begon te typen stond jouw reactie er nog niet.
Ik had de helft getyped toen de telefoon ging.
Daarna afgemaakt en verzonden.
Die melding die jij laat zien heb ik nog nooit gezien, terwijl dit wel vaker voorkomt.