Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Henk150 op 05 november 2014, 16:27:28
-
Goedemiddag
Ik heb een probleem bij het benaderen van mijn nass de ds 414.
Gisteravond heb ik via ds Finder mijn nass uitgeschakeld. Vanmiddag wil ik op mijn desktop mijn nass opstarten maar deze was niet meer te vinden in mijn netwerk. Mijn nass is door tussenkomst van een switch verbonden dmv een kabel met mijn router.
Via mijn iPad geprobeerd om ds Finder op te starten maar ook deze deed het niet. Melding was geen Wi-Fi-netwerkvoorziening beschikbaar. Raar want ik heb wel gewoon internet via het wifigebeuren.
Heb mijn router tweemaal van de stroom afgehaald en opnieuw laten opstarten. Helaas zonder resultaat.
Heeft iemand van jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Groet
Henk
-
Wellicht wat te simpel geredeneerd, maar je hebt 'm uitgezet en nu probeer je een uit staand apparaat te benaderen? Lijkt mij redelijk onmogelijk. Gewoon met het handje aanzetten en dan is 'ie vast wel weer te vinden en benaderen.
-
Of probeer je soms met WOL je NAS op te starten.
-
Mijn nass heb ik gewoon aangezet met de fysieke knop. Nadat ik mijn computer heb opgestart wil ik mijn netwerk benaderen. Daarin komt nu mijn nass niet meer voor.
Ik heb mijn nass dmv een netwerkkabel via een switch verbonden aan mijn router.
Heeft tot nu toe altijd goed gewerkt.
Birdie ik weet niet precies wat je bedoelt met WOL. Is dat draadloos? World on line?
-
WOL = Wake On Lan.
Wat is de status van de ledjes ?
[attachimg=1]
-
Heb je de NAS soms zelf een IP nummer toegekend?
Start Sinology Assistent (staat op de CD en anders even downloaden) want die kan hem altijd wel vinden.
-
Birdie
Status is viermaal groen en een blauw ledje.
Status groen constant
Schijven 4 x groen constant
Power blauw constant.
-
Heb zelf geen op adres toegekend.
Kan nu niet meer iets opstarten moet voor mijn werk nu weg. Zal morgen de cd opzoeken en synology assistent opstarten. Bedankt zover en wellicht tot morgen
Groet
Henk
-
Om een en ander in je netwerk na te lopen kun je de app "Fing" op een Android telefoon of iOS telefoon gebruiken.
Kun je uitlezen wat er allemaal in je netwerk hangt met welke IP-adressen.
----> < Fing Android > (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=nl_NL) of < Fing iOS > (https://itunes.apple.com/nl/app/fing-network-scanner/id430921107?mt=8) om te zien wat er allemaal in je netwerk aangesloten zit
(info over IP-adressen, MAC-gegevens van apparaten e.d.).
Meer hulpjes om een en ander na te lopen zie < DEZE REACTIE > (http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/how-to-instellen-nieuwe-synology-nas-server/msg126895/#msg126895)
-
Hallo het heeft even geduurd maar ik wilde toch nog even terugkomen op mijn probleem.
Vooralsnog wilik iedereen bedanken die me heeft willen helpen.
Uiteindelijk heb ik hulp gezocht bij een plaatselijke computerboer. Het bleek uiteindelijk niet aan mijn nass te liggen maar aan een hardware probleempje.
Heeft even geduurd maar uit eindelijk was een probleem met het kabeltje tussen mijn nass en de switch de boosdoener. Ik had deze doorgemeten en volgens de meter was er niets mee aan de hand. Nadat echter de kabel was vervangen kwam mijn nass weer in beeld. Het gekke was dat deze kabel uiteindelijk ook een verstoring heeft veroorzaakt in het toedelen van de ip adressen van de nass en de computer zelf. Nadat deze op nieuw waren toegewezen draait de boel als vanouds.
Nogmaals iedereen bedankt en tot de volgende keer.
Vriendelijke groet
Henk