Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: erpee op 26 februari 2016, 11:31:17
-
Ben deze week overgestapt van provider.
Internet draait goed. Alles loopt via een Sitecom X8 router (https://youtu.be/z_RoxyGWuZg)
Ik krijg m echter niet zichtbaar in mijn netwerk.
Via de Assistant krijg ik m wel in beeld maar wordt er een fout weergegeven.
Kabels gecontroleerd en die werken netjes.
Wat nu?
-
Ik zie dat je NAS een vast IP-adres heeft, waarschijnlijk heeft je router een ander ip-range ?
Ik zou een NAS reset doen: 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)
Hierna zou de NAS op DHCP gezet zijn zodat de NAS een IP-adres krijgt van de router.
-
Je NAS heeft IP: 192.168.178.26
Je Router heeft IP: 192.168.0.1 (volgens de support site).
Dus, je hebt een ander subnet gekregen waardoor ze elkaar niet kunnen vinden, dus doe de reset.
-
Super.
Een reset deed het. Dank jullie! :D
-
Jullie ook :lol: