Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: erpee op 26 februari 2016, 11:31:17

Titel: Nas niet (meer) zichtbaar
Bericht door: erpee op 26 februari 2016, 11:31:17
Ben deze week overgestapt van provider.
Internet draait goed. Alles loopt via een Sitecom X8 router (https://youtu.be/z_RoxyGWuZg)

Ik krijg m echter niet zichtbaar in mijn netwerk.
Via de Assistant krijg ik m wel in beeld maar wordt er een fout weergegeven.
Kabels gecontroleerd en die werken netjes.

Wat nu?
Titel: Re: Nas niet (meer) zichtbaar
Bericht door: Birdy op 26 februari 2016, 11:39:54
Ik zie dat je NAS een vast IP-adres heeft, waarschijnlijk heeft je router een ander ip-range ?
Ik zou een NAS reset doen: 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)
Hierna zou de NAS op DHCP gezet zijn zodat de NAS een IP-adres krijgt van de router.
Titel: Re: Nas niet (meer) zichtbaar
Bericht door: Birdy op 26 februari 2016, 11:46:15
Je NAS heeft IP: 192.168.178.26
Je Router heeft IP: 192.168.0.1 (volgens de support site).
Dus, je hebt een ander subnet gekregen waardoor ze elkaar niet kunnen vinden, dus doe de reset.
Titel: Re: Nas niet (meer) zichtbaar
Bericht door: erpee op 26 februari 2016, 11:54:56
Super.

Een reset deed het. Dank jullie!  :D
Titel: Re: Nas niet (meer) zichtbaar
Bericht door: Birdy op 26 februari 2016, 11:58:29
Jullie ook :lol: