Auteur Topic: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser  (gelezen 2730 keer)

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 104
  • Berichten: 1.782
Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Gepost op: 03 juni 2017, 07:09:27 »


Sinds deze maand krijg ik regelmatig deze melding als ik met de browser inlog op mijn DS.
Nochtans is nog steeds alles hetzelfde en gebruik ik geen andere browser of PC.
Heeft de DS zich nu echt vanzelf herstart?

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar sinds deze maand zie ik dit in het LOG CENTER staan :
"System successfully registered (EXTERN IP ADRES) to (XXXXXds.synology.me) in DDNS server (Synology)"
Dit is telkens 's morgen om 6h18.

Vreemd....
Twee verschillende dingen? Weet iemand wat dit allemaal is?

> edit : ik meld me dikwijls NIET af, dan klik ik gewoon het browser venster dicht. Dat was gemakkelijk want de volgende keer was ik terug onmiddellijk in de DSM zonder login.
Als ik dat nu doe krijg ik elke keer die melding.
Als ik volledig uitlog krijg ik die melding niet.

DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.541
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #1 Gepost op: 03 juni 2017, 10:13:02 »
Vreemd. Ik kan het niet reproduceren. Als ik inlog en dan mijn tabblad sluit en vervolgens een andere browser pak, krijg ik gewoon het inlog-scherm te zien. Als ik vervolgens de originele browser pak, en weer een tab open om naar dsm te gaan, ben ik gewoon nog ingelogd.
En as ik de hele browser sluit, moet ik daarna weer gewoon inloggen.

Er zijn wel allerlei settings hierover in dsm. Kan zijn dat jij daar iets anders hebt ingesteld.

Het enige vreemde in jouw melding vind ik dat de hele nas opnieuw opgestart zou zijn. Normaal wordt de webinterface opnieuw opgestart bij aanpassingen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 104
  • Berichten: 1.782
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2017, 10:19:22 »
Het is blijkbaar alleen bij Safari, niet bij Firefox.

Ik denk niet dat de NAS zo snel terug kan opstarten, dus die melding klopt niet.
Ik sluit het venster, open een nieuw venster (melding verschijnt), en kan terug inloggen. Zo snel kan die niet opstarten.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 104
  • Berichten: 1.782
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #3 Gepost op: 03 juni 2017, 10:26:00 »
Hé, nu doet ie het weer normaal.  ::)
Vreemd....
Er is niets gewijzigd.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 104
  • Berichten: 1.782
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #4 Gepost op: 04 juni 2017, 08:42:23 »
Vreemd... nu verschijnt dit ook bij mijn twee andere DS'en (op andere lokatie).
Op mijn lokale DS dus niet meer.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.541
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #5 Gepost op: 04 juni 2017, 09:23:44 »
Ik heb de errormelding opgezocht in twee talen:

Citaat
"error_unauth": "U hebt zich aangemeld en afgemeld van DSM met een andere browser. DiskStation is opnieuw opgestart. Meld u opnieuw aan bij DSM.".
"error_unauth": "Sie haben sich vom DSM an- und abgemeldet und einen anderen Webbrowser verwendet oder die DiskStation wurde neu gestartet. Melden Sie sich erneut im DSM an.",
"error_unauth": "You have logged in and out of DSM using another web browser, or DiskStation has been restarted. Please log in to DSM again.",

Het is dus een vertaalfout dat diskstation opnieuw opgestart is.  ;)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Ben(V)

  • Gast
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #6 Gepost op: 04 juni 2017, 09:38:35 »
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar sinds deze maand zie ik dit in het LOG CENTER staan :
"System successfully registered (EXTERN IP ADRES) to (XXXXXds.synology.me) in DDNS server (Synology)"
Dit is telkens 's morgen om 6h18.

Lijkt mij duidelijk een aanwijzing dat het systeem op dat moment opstart.
Heb je soms een Power Schedule ( =stroomschema in de belachelijke Synology vertaling) aanstaan die de NAS opnieuw laat opstarten?

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 104
  • Berichten: 1.782
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #7 Gepost op: 04 juni 2017, 09:45:56 »
Nee, er is geen 'stroomschema'.
Ik weet niet of het een herstart is. Er staat dat hij zich terug aanmeldt bij Synology (wat natuurlijk ook gebeurt bij een herstart).
Kan ik ergens checken hij daadwerkelijk herstart?
Of moet ik morgenvroeg de wekker eens zetten op 6h15?  ;D

Kan iemand van jullie eens kijken in het logcenter om te zien of dat bij jullie ook één keer per dag gebeurt?
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Ben(V)

  • Gast
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #8 Gepost op: 04 juni 2017, 10:07:24 »
Ik gebruik geen DDNS dus kan het niet nakijken.
Overigens staat een reboot uiteraard ook gemeld in het logcentre.

Verder kan het net zo goed aan je browser kan liggen, als die zijn connection id niet bewaard en dat kan weer beinvloed worden door de security settings van het OS waar je browser op draait.

Windows 10 heeft daar tegenwoordig ook last van door (vermoed ik) bepaalde updates.
Ik moest deze week voor dit forum(en ander web locties) weer eens een username/password intypen wat normaal niet hoeft vanaf dezelfde PC.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.541
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #9 Gepost op: 04 juni 2017, 10:19:04 »
Als je IP gelijk blijft, doet DDNS elke 24 uur een update. Gewoon om de servers bij Synology of elders te laten weten dat je nog DDNS gebruikt.

Bij de DDNS settings kun je ook een handmatige update doen. Vanaf dat moment zal hij elke dag om die tijd zijn update doen. Als hij het dan nog steeds om 6h18 doet, is er iets anders aan de hand. Ik verwacht het niet.

En na een herstart wordt een DDNS update doorgegeven.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 104
  • Berichten: 1.782
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #10 Gepost op: 04 juni 2017, 12:46:07 »
Ik gebruik geen DDNS dus kan het niet nakijken.
Misschien een domme vraag : hoe verbind jij dan van buiten?
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Ben(V)

  • Gast
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #11 Gepost op: 04 juni 2017, 13:17:13 »
Ik heb geen enkele behoefte om vanaf het internet bij mijn Nas te kunnen komen.

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 104
  • Berichten: 1.782
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #12 Gepost op: 04 juni 2017, 13:44:31 »
ah ok.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline andrevs

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Melding van aanmelden en afmelden met andere browser
« Reactie #13 Gepost op: 23 november 2018, 20:08:31 »
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn NAS.
Ik kan dus niet meer in de NAS komen via mijn pc die in het netwerk hangt

Ik werk nog met DSM 4.2 omdat mijn oude 209II niet meer geupdate kan worden. Weet iemand al de oplossing van dit probleem
Ik heb toevallig vandaag een nieuwe Nividia Shield TV  medialspeler in mijn netwerk gehangen die ook inlogt op deze NAS
Zou dat de reden kunnen zijn?
groet
André


Synology DS 209+II, DSM 4.2, 2x 1.5 TB Samsung schijven; RAID 1; externe HD esata WD  2TB Mybook Studio 2; Squeezebox Touch; Chromecast Audio, Bluesound Node
Synology DS 212+II, DSM 6.1, 2x3 TB Samsung schijven; RAID 1; externe HS USB3.0 3Tb Seagate; Chromecast, Popcorn A300


 

Windows melding: Kan netwerkpad niet vinden

Gestart door zapp2Board Windows

Reacties: 19
Gelezen: 17552
Laatste bericht 24 november 2020, 19:20:46
door Gerardcor
Vreemde melding van Active Backup

Gestart door SylvesterBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 2
Gelezen: 879
Laatste bericht 12 januari 2020, 11:03:36
door Sylvester
steeds melding DSM niet bijgewerkt

Gestart door deregtBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 4
Gelezen: 1312
Laatste bericht 29 november 2014, 12:56:28
door Birdy
Alarm melding: Number of logs per second is greater than

Gestart door Erwin1Board Synology DSM 6.0

Reacties: 2
Gelezen: 3747
Laatste bericht 31 maart 2016, 15:52:22
door Erwin1
Streamen in Video station naar chromecast geeft fout melding

Gestart door GaffelBoard Android Apps

Reacties: 19
Gelezen: 1858
Laatste bericht 25 april 2024, 15:25:53
door Babylonia