Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Jannes op 29 november 2015, 11:57:17

Titel: melding: uw account werd uitgeschakeld (admin)
Bericht door: Jannes op 29 november 2015, 11:57:17
Hallo, ik heb een DS213j met DSM versie 5.2-5644 update 1.
Toen ik vanochtend met behulp van de synology assistent wilde inloggen via het admin account (dat gebruik ik altijd) kreeg ik de melding 'uw account werd uitgeschakeld. Neem contact op met de systeembeheerder'. Ik heb geen instellingen of zo veranderd; ben niet zo thuis in dit soort dingen en was al lang blij dat het het hele zaakje probleemloos draait.

Via mijn windows verkenner kan ik de NAS wel benaderen voorzover het mappen betreft waarvoor geen machtiging nodig is. Bij andere mappen, bv. photo en music krijg ik dezelfde melding.

Wie kan mij helpen met wat er is gebeurd en hoe ik weer toegang krijg ?
Alvast bedankt !
Titel: Re: melding: uw account werd uitgeschakeld (admin)
Bericht door: Robert Koopman op 29 november 2015, 12:01:36
Waarschijnlijk geen wachtwoord in gebruik?
Zie: http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-2/admin-account-uitgeschakeld/msg174938/#new (http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-2/admin-account-uitgeschakeld/msg174938/#new)
Titel: Re: melding: uw account werd uitgeschakeld (admin)
Bericht door: Jannes op 29 november 2015, 12:07:45
Dag Robert, bedankt voor de zeer snelle reactie. Klopt inderdaad, had geen wachtwoord bij het admin account omdat er geen bijzondere dingen op de NAS staan. Ik ga de reset proberen.