Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: auurk op 22 juni 2020, 21:34:32
-
Sinds enige tijd krijg ik per mail een melding telkens ik aanmeld op DSM. Ik doe dat met mijn account met admin bevoegdheden. Ik krijg geen mail als andere gebruikers aanmelden.
Volgens de melding zou ik me vanaf een andere locatie of ander apparaat aangemeld hebben, wat niet het geval is.
-
Laat die volledige melding eens zien, zonder privé gevoelige info uiteraard.
-
Dit is de melding die ik per mail krijg.
-
Ik zou niet eens weten waar je deze meldingen kunt aanzetten. Maar misschien is de melding er alleen als je geen 2FA ingesteld hebt?
Ik heb zelf eens gekeken bij mijn account instellingen. Onder 'accountbeveiliging" zit een knop "vertrouwde cliënts beheren". Hier worden bij mij alle log-ins met een nieuwe cliënt bijgehouden. Merk op dat een andere browser, of een update van een browser, ook al als nieuwe cliënt gezien wordt.
Misschien is die file bij jou corrupt, waardoor hij nooit meer bijgewerkt wordt en hij de laatste cliënt noot opslaat. Maak al die instellingen eens ongedaan.
off- topic: Ik zie hier ook een bug op mijn systeem. Hij laat bij mij alleen de oudste 20 zien. Als ik de reload button gebruik, laat hij de oudste 50 vertrouwde cliënten zien. Maar dat zijn bij mij allemaal ilogins uit 2017 (Van 30 april tot 21 mei). De nieuwere laat hij niet zien, waardoor je niets aan de weergave hebt. Ze hadden op zijn minst de nieuwste 50 moeten laten zien.
-
Ik heb eigenlijk geen idee waarom die mail steeds krijgt.
Zou dit vragen aan Synology Support middels een Ticket.
Wijzig dan eerst even de Taalmelding naar Engels in Configuratiescherm > Regionale opties > Taal > Taalmelding.
Dan wordt die mail in het Engels verstuurd.
Je kunt dan een printscreen maken en in de Ticket toevoegen.
-
Toch komt me dat hele plaatje van de mail vreemd voor. Dit is niet door DSM gegenereerd want die stopt geen grafische informatie in de meldingen Misschien door een pakket op je nas?
-
Hm.... of de MAC?
-
Is dit niet precies hetzelfde issue als wat binnen dit topic wordt beschreven? De tekst in de email is in ieder geval identiek.
https://www.synology-forum.nl/synology-dsm-6-2/security-melding/