Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Henk12 op 04 augustus 2015, 23:08:05
-
Kan met mijn Synology DS411+II niet meer bij mijn mappen komen.
Dit gaat ook niet meer onder admin.
Eerst was mijn video station weg ook na op nieuw installeren werd deze niet meer zichtbaar.
Daarna na opstarten kon ik niet meer bij mijn mappen/bestanden komen
Reset gedaan voor mijn password te resetten dat werkte niet.
Daarna een reset gedaan waarin ik mijn besturings-systeem opnieuw geinstalleert word.
Maar kan nog steeds niet bij mijn mappen, wel heb ik het video station weer terug.
Werk met firmware versie 5-2-5592 update 2 op mijn DS411+II.
Wie kan mij aan een oplossing helpen.
-
Bedoel je dat je met File station niet bij je mappen kunt komen, maar je ziet ze wel ?
En sinds wanneer heb je dit probleem ?
Na een update/upgrade van DSM ?
-
Ik begon problemen te krijgen na de laatste update. Mijn switch blokkeerde de poort door dat mijn synology zit te rommelen met het lan bij het dagelijks opstarten. (Switch is een Netgear GS716Tv2). Het lan gaat bij het opstarten een paarkeer achterelkaar aan en uit. En dan zet mijn switch de poort dicht.
Daarna zag ik mijn video station niet meer, was ook op geen mogelijkheid terug te krijgen.
En als laatste mijn mappen, deze zie ik niet onder file station staan maar alleen met mijn verkenner onder windows 10.
Wat alleen vreemd is dat een map van alle mappen wel benaderbaar is gebleven (e.book)
Dit gebeurde allemaal na een update, daarvoor meer dan een jaar probleem loos gedraaid.
Als ik onder admin kijk, ik had er meerdere aangemaakt, heb ik geen toegang meer.
Of alles daarmee te maken heb durf ik nog niet met zekerheid te zeggen behoudens het probleem met mijn switch wel. Dat komt echt door de laatste update.
Op dit moment weet ik niet wat ik nog zou kunnen uitproberen om mijn mappen weer te kunnen benaderen.
-
Als ik onder admin kijk, ik had er meerdere aangemaakt, heb ik geen toegang meer.
Er kan maar 1 gebruiker admin zijn, dus je bedoelt dat je meerdere gebruikers andmin rechten hebt gegeven.
Dus, om maar bij het begin te beginnen, als je inlogt met gebruiker admin, zie je dan wel alle mappen in File Station ?
-
Klopt wat je aangeeft, ik bedoel ook meerdere gebruikers met admin rechten.
Maar onder admin zelf kom je er ook niet in, en ik zie de mappen ook niet in file station staan.
-
Nu begrijp ik het niet meer:
Maar onder admin zelf kom je er ook niet in
admin kom er wel in maar je ziet de mappen niet ? of ?
-
Voor de duidelijkheid onder admin, en andere gebruikers met admin rechten zie ik de mappen niet staan in file station.
Dit is het geen wat ik zie, ik kan daar niets aan veranderen.
Wat ik bijvoeg is van admin zelf. Ik heb van alles al geprobeerd.
-
Ok.....probeer:
[attachimg=1]
-
Heb ik ook al geprobeerd, werkt niet. Maar probeer het nog een keer
-
Nee werkt nog steeds niet
-
Check eens, b.v. de mappen camera en downloaden, in gedeelde map hoe daar de rechten staan voor admin:
[attachimg=1]
-
Die staan goed, deze dingen heb ik ook volgens mij al allemaal uitgeprobeerd.
Zelf snap ik er niets meer van, normaal zou je na een reset of na een reset dat je besturings software weer geladen word kom je wel weer bij je mappen.
Echter nu niet meer, zelf ben ik bang dat het echt niet meer gaat lukken.
-
Nou, zelf denk ik dat je er wel bij kunt, b.v. met WinSCP, waarmee ik bedoel dat ze wel bestaan echter, via de normale weg niet te benaderen.
Er zit dus wat scheef na, zoals je zegt, de laatste update, dus van 5-2-5592 update 1 naar update 2.
Maar wat, weet ik niet.
Ik zou een Ticket inleggen (in het Engels), kans is groot dat Synology Support op afstand even willen kijken en eventueel herstellen en als dat zo is, dan krijg je de info hoe.
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
He bedankt voor alle moeite. ik denk dat ik een ticket ga maken bij synology.
Met WinSCP heb ik ook al lopen rommelen, geen resultaat.
Of ik doe het niet goed zou ook kunnen.
-
Log in met winscp als root met het password van admin.
Ga naar de folder volume1 en klik daar op.
In het onderste scherm zie je dan alle folders die op volume1 staan.
Je moet daar onder andere jouw shares herkennen.
Als ze er niet staan ben je ze kwijt.
Als ze er wel staan selecteer je zo'n folder, rechtsklikken en voor properties kiezen.
Je krijgt dan een popup waar je de Linux rechten kunt bekijken en de eigenaar en groep kunt zien.
Vermoeddelijk zijn de Linux rechten en de DSM rechten niet meer met elkaar in sync.
DSM rechten zijn een laag boven op de Linux rechten.
PS.
Uiteraard heeft dit helemaal niets met je switch te maken.
Je hebt een managed switch die waarschijnlijk storm control actief heeft staan waarbij de threshold misschien te krap staat.
In een thuis situatie is storm control vrij nutteloos en kun je die net zo goed uitzetten om dit soort problemen te voorkomen.
-
Als ze er niet staan ben je ze kwijt.
Denk niet dat ze weg zijn omdat hij de machtigingen wel kan bekijken in Configuratiescherm > Gedeelde Map, zou zo'n map verdwenen zijn dan krijg je een foutmelding.
Dus ik denk aan, wat je zegt, "Vermoeddelijk zijn de Linux rechten en de DSM rechten niet meer met elkaar in sync."
Echter, hoe je dit weer in sync krijgt, is de vraag dus, even Support afwachten.
-
Het plaatje met machtigingen van Henk12 bekijkend lijkt het erop dat het probleem komt door
een aktieve Geen Toegang setting op Groeps-niveau.
Kijk dus ook eens naar de groeps-machtigingen voor de bewuste shares.
Als daar ergens aktief Geen Toegang staat aangevinkt voor de bewuste shares voor een Groep
waarvan de admin user lid is, heeft dat prioriteit over een Lezen of Lezen/Schrijven vinkje,
of dat vinkje nu is voor een user of voor een (andere) Groep.
En bedenk: elke user is altijd lid van de Groep "users".
-
Heb even de tijd genomen met het programma WinSCP uit te proberen.
Ik heb op de manier ingelogd die Ben(V) mij aangaf. Inderdaad ik heb geen rechten.
Als ik deze als nog aan vink en op OK druk krijg ik een fout melding.
“De opdracht 'chmod 0777 "programma"'
gaf foutcode 1 terug, samen met de foutmelding
chmod: programma: Operation not permitted.”
Kan iemand mij vertellen wat ik hier mee aan moet. Dit gaat mijn kennis te boven.
En ik ben nu veel te bang om nu wat fout te doen.
Verder heb ik ook nog even maar het groeps niveau gekeken, maar dat staat goed instelt er zijn rechten gegeven aan de mappen die niet open te krijgen zijn.
-
Als de map, waarvan je de eigenschappen laat zien, een gedeelde map is, dan moet je daar niets aan veranderen (checked).
Dus, niet gaan rommelen op dit niveau.
Heeft Synology nog niet gereageerd dan ? Of nog geen ticket gemaakt.
Ik zou dit probleem aan Synology overlaten.
In ieder geval kun je, zoals eerder aangeven, dus wel je gedeelde mappen zien (met inhoud) in WinSCP.
-
Nee synology heeft nog niet gereageerd op mijn probleem
Ik moet nog een ticket aan maken dat wil ik van het weekend doen.
Mocht daar wat uitkomen deel ik het hierop
Verder wil ik iedereen bedanken voor de hulp hierin.
-
En? hoe is het afgelopen? ik heb exact hetzelfde probleem..
Geen toegang meer tot mijn mappen, na een rest enkel toegang tot de map ''photo''
ook in de instellingen bij ''user/machtiging'' dat ik geen toegang heb, zowel eigen account als admin..
- Edit:
het is gelukt zoals bovenstaand ergens vermeld staat bij groepen..
heb zowel in ''groep'' de admin, users als http op lezen/schrijven gezet, nu is alles weer toegankelijk!
vreemd dat dit bij een rest/nieuwe installatie niet op standaard wordt gezet, ik heb hier zelf nooit aangezeten