Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Keske op 14 januari 2014, 17:16:29
-
Hallo,
Ik heb vandaag een nieuwe DS214+ met 2 nieuwe WD schijven gekocht. Ik ben nieuw hiermee en kon mijn probleem niet op het forum vinden. Alles volgens boekje aangesloten. Tijdens de installatie bleef ie hangen op 65%. Ik kwam er achter dat de DS214+ uit was geschakeld. Geen idee waarom maar ik kan nu het systeem niet meer bereiken. Ik heb beide schijven gecontroleerd en zijn OK. Ook synolgy assistant en http://find.synology.com/ vinden beiden het systeem niet. Ook het reset knopje gerbuikt maar geen resultaat. Het blauwe lampje blijft knipperen. Wat moet nu doen ;-( ?
Alvast dank voor de hulp
-
Tijdens de installatie bleef ie hangen op 65%. Ik kwam er achter dat de DS214+ uit was geschakeld.
Zeer merkwaardig!
Ik zou deze procedure volgen:
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/348
Lukt het weer niet dan zou ik Synology inschakelen:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Hi Birdy,
Thx voor je snelle reactie, Ik ga de stappen bekijken en laat je iets weten.
-
Hmmm, gaat niet lukken zo. Opvallend is dat ik ook geen pieptoon krijg als ik reset (wat volgens de installatiestappen zou moeten gebeuren). Morgen maar eens naar de leverancier bellen ;-(
Bedankt zover Birdy
-
Die reset procedure werkt alleen als hij al geïnstalleerd is.
Kun je de NAS eens opstarten zonder schijven? Dan moet hij na enige tijd een pieptoon geven. Dat betekend dat de NAS OK is.
Daarnaast kun je de schijven ook testen in een PC om te testen of die OK zijn en om ze te wissen ( alle partities die er opgezet zijn verwijderen ). Dan kun je overnieuw beginnen met de installatie.
-
Dag Hofstede,
Ok ga ik doen. Dank je wel. Ik kom terug met mijn bevindingen.
Groet.
-
Ook synolgy assistant en http://find.synology.com/ vinden beiden het systeem niet.
Nog een tipje: Zet dan, voor de zekerheid, even je Firewall en Anti Virus uit op je PC.
-
Ik heb hem opgestart zonder schijven. Ik weet hoelang dat het zou kunnen duren voordat ie een piep zal geven. Zit nu op 10 minuten en geen piep en blauwe lampje nog altijd knipperend. De beide schijven heb ik gecheckt op mijn pc met WD Lifegard Diagnostic en waren beiden ok.
Wat wel raar is dan ik de schijven beiden (nieuw WD 3TB) niet zie op mijn PC bij mijn anddre schijven. Wel zichtbaar in apparatenbeheer.
-
Staat nu 30 min. aan. Nog altijd geen verandering.
Ik denk dat ie stuk is. Dat ie tijdens de installatie uitgaat is natuurlijk wel vreemd.
-
Helaas, het moederbord is defect ! Blauwe lampje blijft knipperen en binnen een minuut moet je de piep al horen.
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/366
Wat wel raar is dan ik de schijven beiden (nieuw WD 3TB) niet zie op mijn PC bij mijn anddre schijven. Wel zichtbaar in apparatenbeheer.
Dat is niet raar omdat je schijven al ext4 zijn geformatteerd, windows herkent dat niet ;)
-
Hi Birdy,
Thx. Ik ga morgen de webshop bellen om hem te retourneren.
Bedankt voor jullie hulp.
-
Jammer.....moet je weeer geduld hebben ::)
-
Zo, vandaag een nieuwe Synology 214+ binnen gekregen en deze werkt netjes.
Groet, Kees
-
Zo, vandaag een nieuwe Synology 214+ binnen gekregen en deze werkt netjes. Ben nu bezig met het installeren van het een en ander.
Mooi, das weer goed geregeld, veel plezier met je NAS ;)
Nu wil ik Cloud Station op mijn Mac installeren en bij het vullen van mijn serveradres (met de Quick Connect ID die ik op mijn server heb aangemaakt) en mijn inloggegevens krijg ik de melding: Uw Cloud Station Client-versie is niet actueel. Werk uw Cloud Station Client bij. Ik heb deze software zojuist van de website Vvan Synology gedownload (versie 2577). Waar akn ik nog een nieuwere versie vinden? Of doe ik iets fout?
Advies: dit geschreven gedeelte weghalen en hiervoor nieuwe topic starten (Cloud cat.), want deze vraag hoort hier niet thuis. ;)
-
Natuurlijk, sorry Birdy. Ga ik doen.