Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Arthur Cornelese op 14 november 2021, 10:05:31
-
Een kleine 2 maanden geleden heb ik op mijn telefoon de Secure Signin app geïnstalleerd als extra beveiliging voor het inloggen op mijn NAS DS214play. Dat werkte perfect. Echter heb ik een andere telefoon gekocht en moest de Secure Signin app opnieuw instaleren. Om de app te activeren moest ik inloggen via mijn PC op de NAS maar dat lukte natuurlijk niet omdat ik geen code kon generen. Na veelvuldig van alles geprobeerd te hebben krijg ik de volgende melding "dat het IP adres is geblokkeerd omdat het toegelaten maximaal aantal mislukte aanmeldpogingen binnen een specifieke tijdsduur is bereikt. Neem contact op met de systeembeheerder".
Gisteren kon ik met de PC nog op de schijven komen via "netwerk" maar dat is nu ook niet meer mogelijk en krijg de melding "Controleer de spelling van de naam. Er is mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op problemen vaststellen als u de netwerkproblemen wilt vaststellen en wilt oplossen"
Ik heb inmiddels een support-ticket laten aanmaken maar dat is nu 5 dagen geleden. Ik geen idee hoe dit op te pakken, op te lossen. Met mijn beperkte kennis heb ik van alles geprobeerd. Wie kan mij (op weg) helpen?
Dank.
-
Heb je al geprobeerd om het ip-nummer van je pc te veranderen en daarmee in te loggen?
Want je geblokkeerde ip-nummer wil de nas niet toelaten.
Had dit laatst per ongeluk met mijn desktop ook, maar met laptop kwam ik er zonder problemen in.
Toen pc-ip-nummer gedeblokkeerd en alles werkt dan weer zoals het was.
Zou het daarom eens met andere pc of laptop proberen als je die hebt.
-
Bij twee-factor-authenticatie is er altijd de optie om een noodcode via mail te versturen. Dus is de app niet nodig om in te loggen. En tegenwoordig dwingt dsm je ook om een geldig e-mail adres op te geven, dus dat mail adres is er bij jou ook.
-
Hoi BoBo,
Dank voor je reactie. Helaas heb ik thans geen laptop tot mijn beschikking anders zou ik dat kunnen proberen maar ik heb dan volgens mij nog steeds het probleem dat ik niet kan inloggen op de NAS om dat het veilig is met de Secure code en die App kan ik niet activeren zonder in te loggen op de NAS tenzij daar een andere oplossing voor is. Ik kreeg wel de melding om via de mail er een te sturen maar als ik daar op klikte ontving ik niets. Dus....
-
Dank voor je reactie. Ja, daar heb ik ook gebruik van gemaakt zoals ik schreef in mijn reactie op BoBo. Ik heb echter niets ontvangen anders had ik nu dit probleem niet. Nu het IP adres geblokkeerd is kom ik sowieso niet in, tenzij als dat echt mogelijk is ik het via een ander apparaat probeer wat ik nu niet tot mijn beschikking heb.
-
Als je geen ander apparaat heb, geef dan je eigen pc een vast ander ip-adres.
Blijft nog wel de noodprocedure over.
Als alles weer oke is, dan kan je ip-adres weer op huidige stand.
-
In de netwerk instellingen van elk apparaat kun je normaal je IP instellen. Of je stelt dat via de router in en verbreekt daarna eventjes de verbinding met de router.
Dat mailtje behoort er te komen. Toen je dit instelde liep dat ook via een code die je kreeg op het ingestelde mailadres. Spammap?
En anders een level-1 reset op de nas uitvoeren. (Ik heb hier geen ervaring mee, maar dit is vaak beschreven op dit forum)
-
Als je idd Modus 1: Herstel de aanmeldingsgegevens van de beheerder en netwerkinstellingen (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_reset_my_Synology_NAS)uitvoert, dan wordt het admin account eventueel geactiveerd zonder password.
Ook de blokkade van ip-adressen wordt opgeheven.
Maar goed, lees het artikel in bovenstaande link maar eens.