Auteur Topic: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit  (gelezen 534 keer)

Offline Tom2012

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 135
Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Gepost op: 06 december 2024, 21:30:29 »
Krijg sinds een aantal dagen een paar keer per dag het bericht:
“… (isp-nummer  NAS) kan geen gegevens uploaden, onderzoeo de internet-connectiviteit”.
Begrijp niets van deze melding en kan ook niets vreemds ontdekken, heeft iemand enig idee?
  • Mijn Synology: DS418play

Offline frixel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 44
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 470
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #1 Gepost op: 07 december 2024, 09:13:20 »
Hallo,

Het lijkt dat sinds ik een nieuwe modem van Ziggo heb ik de melding van de NAS krijg met de tekst:
Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit

Als ik in de NAS bij Configuratiescherm > Netwerk > Netwerkinterface kijk staat daar bij LAN dat ie verbonden is en onder het kopje het DHCP adres dat in de router staat bij de Lijst gereserveerde IP-adressen

Wat kan de reden zijn dat ik deze melding ontvang?

Offline Tom2012

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 135
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #2 Gepost op: 07 december 2024, 10:37:33 »
Ik krijg sinds 2 dagen exact dezelfde melding, maar zit niet bij Ziggo, noch heb ik een nieuw modem. De melding komt om de oaar uur en heb geen idee wat de oorzaak is.
  • Mijn Synology: DS418play

Offline AHB

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2024, 11:27:33 »
Een goede morgen,

Ook mijn Synology DS216PLAY geeft dezelfde melding sinds een week Kan geen gegevens uploaden, controleer de internet connectiviteit.
En deze melding zie ik bijna elke dag weer verschijnen.
Er hebben qua instellingen op de NAS geen wijzigingen plaats gevonden. Wie heeft de oplossing ?

Groet

AHB

  • Mijn Synology: DS216Play

Offline jmbouma

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #4 Gepost op: 07 december 2024, 13:32:11 »
Ik krijg deze foutmelding ook sinds enkele dagen op verschillende tijden, ook geen idee waar dit vandaan komt.
  • Mijn Synology: DS213
  • HDD's: 2x500G+2*WD2Tred
  • Extra's: DS214play

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 916
  • -Ontvangen: 1491
  • Berichten: 7.990
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #5 Gepost op: 08 december 2024, 06:57:18 »
Alleen het bericht van  @frixel  geeft in ieder geval nog enige informatie over gebruikte netwerk instellingen.
De rest is allemaal zo summier in berichtgeving. Daar kun je weinig mee.

Welke versie DSM gebruiken jullie?

Kunnen jullie ook een scherm afdruk maken van een dergelijke melding?
En hebben jullie services lopen waarbij data vanaf de NAS zou moeten worden "geüpload" naar "ergens" toe??
Bijv. je hebt je NAS vol films staan, en een aantal familieleden streamen die films van jullie NAS?
(Download voor hen, is upload voor je eigen verbinding).

Als dat niet het geval is.
Anders dan bijv. alleen connectie met de Synology server voor actieve controle van een Synology DDNS domein of QuickConnect,
lijkt me er weinig reden voor "upload" van data. Een DDNS domein en/of QuickConnect kun je controleren bij de betreffende DSM menu's.
En/of bij je Synology account bij Synology zelf.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Tom2012

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 135
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #6 Gepost op: 08 december 2024, 08:06:40 »
Tjonge, sorry hoor maar die “schermafdruk” heb ik niet, immers die tekst had ik al vermeld in het bericht dat ik dus frequent van mijn NAS in mijn mailbox ontvang. Ik zie dus geen enkele error-melding op mijn scherm. Ik gebruik de laatste, dus meest actuele software. En nee, ik zou niet weten over welke upload-activiteit het zou moeten gaan, wel download ik af en toe, maar ondervind daarbij geen enkel probleem.
  • Mijn Synology: DS418play

Offline frixel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 44
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 470
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #7 Gepost op: 08 december 2024, 09:34:27 »
Ook ik upload niks 'ergens' naar toe. Alleen de (ip)webcam maakt gebruik van de NAS en verder is die als backup voor de foto`s.

DSM is uptodate.

Melding is enkel en alleen een mail met in het onderwerp de tekst:
Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit

Verder geen enkele info.


Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 916
  • -Ontvangen: 1491
  • Berichten: 7.990
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #8 Gepost op: 08 december 2024, 12:18:20 »
.....immers die tekst had ik al vermeld in het bericht dat ik dus frequent van mijn NAS in mijn mailbox ontvang.

Ah, dat geeft mij (en @frixel die nu ook aangeeft dat het per mail komt) al weer een stukje meer "duidelijke" informatie.
Het betreffen dus geen meldingen op de NAS, maar een bericht wat je per e-mail krijgt toegezonden.

Dat zou bijvoorbeeld kunnen duiden op een (tijdelijke) internetstoring of onderbreking.
Ik krijg dat soort berichten ook als ik bijv. wat testen uitvoer met routers hier, en de ene of andere router uitwissel.
Maar mijn verdere netwerk niet verder doorkoppel met die andere router bij dat testen
Dan hebben de betreffende NAS apparaten geen internet connectie, of (erna) juist weer wel.

Krijg ik via mail bericht dat de service bijv. m.b.t. QuickConnect  en/of  DDNS is gestopt.
Die mail wordt door de services van je Synology account verzonden.
Als de verbinding weer is hersteld, idem dat die weer is hersteld.

Binnen het logboekcentrum van je NAS kun je zo'n mail niet controleren.
Maar wel bijvoorbeeld dat services m.b.t. QuickConnect  en/of  DDNS weer worden gestart.
(Die regels zijn veel breder, compleet met datum - tijd, e.d.    Geef alleen een voorbeeld m.b.t. onderstaande functies).



Dat is maar een van de vele regels, waar dat Logboekcentrum uitsluitsel over kan geven, voor allerlei zaken en functies wat er loopt.
Dat helpt je dus om inzicht te verschaffen met wat er gaande kan zijn, met allerlei services en lopende processen.

Wat voor berichten geven jullie NAS modellen als je in dat Logboekcentrum kijkt ?

DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Tom2012

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 135
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #9 Gepost op: 08 december 2024, 12:55:49 »
Dank voor je reactie. Maar je zal al wel begrepen hebben dat ik geen techneut ben, maar wil natuurlijk graag in dat logboek kijken. Kan me aangeven hoe ik daar kom in mijn NAS?
  • Mijn Synology: DS418play

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #10 Gepost op: 08 december 2024, 13:05:20 »
Je hoeft geen techneut te zijn om het Log Center te vinden, kijk maar eens in het Hoofdmenu.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline frixel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 44
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 470
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #11 Gepost op: 08 december 2024, 21:08:02 »
Ik heb het logboek open en kan maar 3 meldingen op 06-12 vinden. de dag dat ik die 2 meldingen heb ontvangen.
Echter staan die meldingen er niet in vermeld.

Er is ook niet echt een zoekfunctie geloof ik om de logbieken te doorzoeken?

Offline Tom2012

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 135
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #12 Gepost op: 08 december 2024, 22:27:15 »
Ook bij mij levert het nalopen van het logboek niets bijzonders op: het beeld van de afgelopen dagen (de dagen dus met de NAS-mails) wijkt niet af van de weken ervoor, toen ik die berichten niet kreeg.
  • Mijn Synology: DS418play

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 916
  • -Ontvangen: 1491
  • Berichten: 7.990
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #13 Gepost op: 09 december 2024, 02:06:59 »
Er is ook niet echt een zoekfunctie geloof ik om de logbieken te doorzoeken?

Als onderdeel van het Logboekcentrum:
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/help/DSM/LogCenter/logcenter_search?version=7
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline frixel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 44
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 470
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #14 Gepost op: 09 december 2024, 07:35:03 »
Er is niets te vinden in de logboeken met de zoekterm "Kan geen gegevens uploaden"

Laatste meldingen zijn 06-12-2024 geweest. Daarna niets meer gehad en ook niets aangepast aan router en/of NAS.



 

DS918+ geen toegang voor Plex, Sonate, Radarr

Gestart door gvk89Board Plex Media Server

Reacties: 0
Gelezen: 1385
Laatste bericht 08 januari 2019, 14:33:11
door gvk89
Geen opnamen SS bij Hikvision Smart Events

Gestart door matje123Board Surveillance Station

Reacties: 5
Gelezen: 2352
Laatste bericht 07 mei 2019, 13:12:45
door matje123
Geen toegang tot mappen op Iphone

Gestart door PicolaBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 6
Gelezen: 1581
Laatste bericht 21 september 2019, 13:02:58
door Picola
1618+ kan geen hdd schijven vanuit DX517 aan volume koppelen

Gestart door PeterFrankenBoard NAS hardware vragen

Reacties: 8
Gelezen: 1246
Laatste bericht 31 januari 2020, 18:04:32
door PeterFranken
mailplus verstuurd en ontvangt geen bijlage

Gestart door westdjBoard Mailplus server en client

Reacties: 3
Gelezen: 1666
Laatste bericht 01 augustus 2020, 16:48:47
door westdj