Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: RealRedHair op 12 februari 2014, 22:03:55
-
Tja vanavond iets geks.
Kan wel inloggen via lokaal IP adres: https://192.168.0.xx:5001
Maar niet via http://xx.synology.me/ op de site https://myds.synology.com staat alles op groen en ook in DSM onder DDNS alles groen/normal.
Via mijn eigen domein verwijs ik via DNS naar extern IP van synology.me; dat werkt dus ook niet meer.
Ik krijg als melding: Error code: ERR_TIMED_OUT maar wel favicon van DSM in tabblad. Dus hij komt wel aan door de firewall/router/port forwarding.
Ook https://xx.nl/audio/ werkt niet meer. Waar zou de fout kunnen zitten? Heb systeem al een keer gereboot.
Thanks.
-
Wat krijg je te zien als pingt naar xx.synology.me ?
-
En als U dit probeert http://xx.synology.me:5000
-
Soms wil het gebeuren dat Syno DDNS even niet wil maar, ik heb net even getest, maar bij mij werkt het gewoon.
-
Hi! Ik kan gewoon xx.synology.me pingen.
Ja dacht ook al dat DDNS er even uit lag maar op de site zelf en in DMS geeft ie aan dat alles goed staat. En dat klopt omdat ie te pingen is.
-
En als je probeert: http://<extern IP adres>:<poort> ?
Of is het https ? Want lokaal doe je https://192.168.0.xx:5001
En extern doe je http://xx.synology.me:<poort>
-
Heb zowel http als ook https draaien. Kan via beide kanalen binnenkomen.
Even de opties op een rij:
* https://192.168.0.xx:5001
* http://192.168.0.xx:5000
* 192.168.0.xx
werkt allemaal.
Extern IP via synology.me
* 77.251.164.xxx Error code: ERR_EMPTY_RESPONSE
* http://77.251.164.xxx:5000 Error code: ERR_EMPTY_RESPONSE
* name.synology.me Error code: ERR_EMPTY_RESPONSE
werkt niet; bij laatste wel DSM icon in tabblad; bij harde IPnrs niet.
name.synology.me en 77.251.164.xx zijn te pingen en 77.251.164.xx:5000 niet
Blijft toch wel erg gek! Het enige wat ik kan bedenken is dat UPC met die gedeelde Wifispots wat aan modem heeft aangepast.
Als ik in DSM router settings connection check geeft hij failure dus daar ligt het probleem denk ik.
Zie melding in syslog staan sinds de problemen ontstaan zijn: System failed to find UPnP supported gateway 192.168.01
Heb even in de router gekeken maar daar staat UPnP aan.
-
hi!
Heb nu in mijn modem/router de portforwarding handmatig ingestelt voor een aantal porten en nu werkt het weer. Blijft me een raadsel waarom Router Configuration waarmee ik via UPnP dat deed niet meer werkt. Zal wel met een UPC update te maken hebben ivm WifiSpots.
Dus solved. Thanks voor alle hulp!!
-
Beetje late reactie, maar welke poorten waren de oplossing ?
-
Port 5001 lijkt me.
-
Hmm, dan is dat niet de oplossing voor mijn kennis.
Die heeft https niet actief (en maakt geen gebruik van de default poorten);
thanks !
-
uPnp is niet aan te raden om zo je poorten naar buiten open te laten zetten. Altijd een poort forwarding instellen ipv automatisch de router dit laten doen voor de veiligheid. :o