Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: B3rt op 23 april 2018, 16:34:48
-
Ik heb ca 2 weken geleden drive en chat geinstalleerd op mijn nas maar nu is de NAS erg traag aan het worden.
Als ik inlog op DSM dan staat er rechts boven een vergroot glas wat beweegt, als ik daarover hover geeft ie aan indexvoortgang, klik ik hierop dat opent het index menu.
Als ik op Drive klik doet ie iets (geen idee wat) en dan meld ie: bewerking mislukt meld u opnieuw aan en probleer opnieuw.
Nou dat heb ik al tig keer geprobeerd maar telkens hetzelfde.
Hij is nu dus al 2 weken aan het indexeren, vind dat wel erg lang duren moet ik zeggen.
Heb nog 2 nassen meer en de andere 2 doen dit dus niet.......
De vraag is nu, hoe krijg ik dit indexeren UIT zodat de snelheid weer terug keert of hoe krijg ik de nas zover dat ie het met succes afrond en hoe kan ik dat tabbald DRIVE nu inkijken zonder dat ik telkens een error krijg?
-
De vraag is nu, hoe krijg ik dit indexeren UIT
Als het gaat over Universal Search, dan kun je die niet uitzetten.
Zorg er dan voor dat er niets te indexeren valt.
-
Dus alles van de NAS afgooien en leeg laten of wat?
De nas wordt zakelijk gebruikt, staan geen films muziek etc op, dus wat ie aan het indexeren is weet ik niet, ook de multimedia apps zijn niet eens geinstalleerd, dus hoe je dit stop zet geen idee.
Bij voorkeuren van de search kan ik tabblad DRIVE gewoonweg niet openen, hij gaat laden en blijft minuten lang laden en dan geeft ie een error, dit blijft ie doen wat ik ook doe. De andere 2 tabbladen is er 1 leeg (gebruikers instellingen) en de drive van mijn team-map staan 6 mappen in waarvan ie er 5 de status voltooid hebben en 1 aan het indexeren, maar daar is ie dus al 2 weken mee bezig. In die map staat maar een paar bestanden in....
-
Indexeren kun je ook pauzeren voor onbepaalde tijd door op het index-icoontje in de menubalk te klikken.
Bij mij was hij ook constant aan het indexeren zonder dat er wat in de drive-mappen veranderde, het indexeren heb ik al een week of 4 op pauze staan en ik heb nog niet gemerkt dat de Drive applicatie daar last van heeft.
-
Bij mij is hij volgens mij ook al dagen (weken?) aan het indexeren. Maar de Drive tab, kan ik gewoon openen. Daarbinnen zie ik dan dat hij alle homes aan het indexeren is.
-
pauzeren doet ie ook niet, als ik daarop klik gaat ie gewoon verder.
Maar bij mij is ie dus al ruin 2 weken bezig met indexeren, een andere NAS was binnen 1 uur klaar.... (en die had veel mee data erop).
En de drive tab kan ik dus gewoonweg geheel niet openen, na minuten laden geeft ie dan de error die ik al eerder noemde.
De drive-team map opent ie inmiddels wel, hier zijn trouwens inmiddels wel alle mappen geïndexeerd, dit was van de week niet het geval.