Auteur Topic: Helpdesk Synology  (gelezen 4646 keer)

Offline emvede

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Helpdesk Synology
« Gepost op: 27 oktober 2014, 22:13:39 »
Het zal wel aan de gebruiker (mij) liggen maar ik kan geen technische vraag insturen naar https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld, omdat ik de OS-versie niet kan invullen.

Ik zie het niet. Wie kan me helpen ?

Overigens, ik wil Synology vragen hoe ik bestanden in downloads/dst kan verwijderen.
Bepaalde bestanden kan ik (door illegale tekens niet verwijderen in DSM File of WIndows Verkenner en mijn iPad laat DS File afsluiten als ik naar de map downloads/dst  laat gaan.

Dank alvast voor jullie steun.

Offline wopper

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 52
  • Berichten: 424
    • http://www.robdehoog.nl
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2014, 22:14:54 »
Het type product wel aangeklikt, en zo ja als je daar een andere aankiest kan het dan wel?

Via de CLI (ssh) kan je met RM de files zeer waarschijnlijk wel weggooien als je als root inlogt, je moet wel verstand hebben van de CLI anders delete je veel te veel.
  • Mijn Synology: 916+

Ben(V)

  • Gast
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2014, 09:18:23 »
Gewoon Winscp even op je PC installeren.
Die heeft een verkenner look alike interface.
Inloggen als root met je admin password.

De bestanden staan in /volume1/@appstore/@download

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8005
  • Berichten: 44.019
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2014, 12:00:16 »
TS wil toch verwijderen in downloads/dst ?
Ik betwijfel of dit met WinSCP kan, deze gedraagt zich net zo als verkenner en zal dus ook illegale tekens niet herkennen en kunnen verwijderen/wijzigen.
Maar goed, proberen kan altijd natuurlijk, lukt het niet dan zal het met PuTTY (SSH) moeten.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Ben(V)

  • Gast
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2014, 13:18:30 »
Elke download staat in een aparte folder.
Die kun je denk ik wel in z'n geheel verwijderen.

Op zich vreemd als downloadstation ze wel ergens neer kan zetten maar niet meer verwijderen.
Misschien wel even handig om download station te stoppen als je met Winscp gaat verwijderen.
Weet niet of het nodig is maar kan nooit kwaad.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8005
  • Berichten: 44.019
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2014, 13:38:15 »
Het zal wel met NZBGet zijn gedownload en deze zet de download, uitgepakt en wel, in ..../dst.
Het gaat om files die niet de juiste coding hebben, waardoor ze niet door Windows verkenner of DS File verwijderd of gebruikt kunnen worden.
Ik heb dit n.l. in het verleden ook aan het handje gehad en heb ze toedertijd verwijderd of aangepast met PuTTY, andere mogelijkheid was er gewoon niet.

Even die Topic erbij gehaald, zie deze uit 2011. 1 van m'n eerste Topics, was toen een NZBGetd issue  ;D


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Ben(V)

  • Gast
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2014, 13:59:48 »
oeps was er eigenlijk automatisch vanuit gegaan dat hij downloadstation gebruikte.

Offline emvede

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2014, 21:26:24 »
Als eerste dank voor jullie super snelle reacties, wow.

Ik heb WinSCP geïnstalleerd en ingelogd via Admin.
Ik krijg dan 3 mappen te zien: home, surveillance en usbshare1.

Inderdaad zijn bestanden via NZBGet gedownload naar downloads/dst.

Maar, dié map krijg ik niet te zien. Zodoende dat ik er niet in kan om de files te verwijderen.
Heeft iemand een idee om deze mappen wél te zien te krijgen in WinSCP ?

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8005
  • Berichten: 44.019
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2014, 21:48:47 »
Citaat
en ingelogd via Admin
Je moet inloggen als root met password van admin.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline rnijenhu

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 73
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #9 Gepost op: 29 oktober 2014, 08:20:31 »
check wel ff je config want normaal staat bij ssh/winscp root login uit (en zet deze erna weer terug)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8005
  • Berichten: 44.019
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2014, 09:04:19 »
Hier dan eens de complete procedure:

WinSCP:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download: http://winscp.net/eng/download.php
3 - Installeer WinSCP
4 - Start WinSCP klik op nieuw
5 - Bestandsprotocol: SCP
6 - Adres doelcomputer: <NAS-IP>
7 - Poortnummer: 22
8 - Gebruikersnaam: root
9 - Opslaan
10 - Inloggen (Password van je admin)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Nelesss

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 70
  • -Ontvangen: 204
  • Berichten: 1.275
Re: Helpdesk Synology
« Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2014, 10:24:12 »
TS wil toch verwijderen in downloads/dst ?
Ik betwijfel of dit met WinSCP kan, deze gedraagt zich net zo als verkenner en zal dus ook illegale tekens niet herkennen en kunnen verwijderen/wijzigen.
Maar goed, proberen kan altijd natuurlijk, lukt het niet dan zal het met PuTTY (SSH) moeten.

Ik heb dit al meerdere malen gedaan met winscp en een map verwijderen is dan prima mogelijk ;)
Synology's:
DS-1513+ (4GB Ram)
DS-114
DS-112J


 

Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???

Gestart door vischpBoard NAS hardware vragen

Reacties: 25
Gelezen: 10850
Laatste bericht 16 december 2015, 20:12:47
door Pippin