Auteur Topic: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant  (gelezen 7898 keer)

Offline Elvis007

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Gepost op: 26 augustus 2013, 12:18:03 »
DS213 + 2 x 3TB WD Red IntelliPower schijven, rpm 64.

2 schijven in de NAS gebouwd. Lampjes branden allen prima. De Web Assistant geeft echter aan dat er geen schijven gevonden zijn en die eerst geïnstalleerd moeten worden (zie bijlage)....De NAS al eens gereset middels de reset op de achterkant, maakt geen verschil.

Vreemde is dat de eerste keer bij het installeren van de schijven, de Assistant wel verder ging met de Wizard. Daarmee kon ik in het Configuratiescherm komen. Omdat 1 van de schijven toen niet herkend werd (op de NAS brandde het lampje van die schijf ook niet), heb ik toen de schijven er beide uitgehaald en verwisseld.

Ik wil nu ook weer in het configuratiescherm komen om zodoende de NAS terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (wat niet werkt met alleen resetten). Mogelijk worden de schijven dan ook weer juist herkend was mijn idee, omdat ze dan opnieuw geinitialiseerd zouden moeten worden....?

What to do?

Bvd voor uwer antwoord.

Gerrie
  • Mijn Synology: DS213
  • HDD's: WD Red 3 TB IntelliP

Offline jmeggink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 22
  • Berichten: 183
Re: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2013, 16:43:33 »
Bij mijn weten moet je een DS volledig opnieuw configureren als je 2x de reset button achter elkaar indrukt.
  • Mijn Synology: 412+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1379
  • -Ontvangen: 7961
  • Berichten: 43.939
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Elvis007

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2013, 15:42:38 »
Bedankt voor de reacties zo ver.

Met de nieuwe schijven ingebouwd kom ik niet in het configuratiescherm van de NAS. Ik kan dan ook niet de schijven formatteren en de fabrieksinstellingen terugzetten, zoals de handleiding vermeldt (bedankt Birdy).

Heb daarom 2 andere schijven ingebouwd, oudere modellen van Samsung, 1x 1TB en 1x 2TB. Met deze schijven lukt het wel om in het configuratiescherm te komen. Heb daarop de schijven geformatteerd en de fabrieksinstellingen teruggezet. Vervolgens de NAS gereset middels het knopje aan de achterkant, totdat het piepje klinkt.

Daarna de nieuwe schijven van 3TB weer ingebouwd. NAS aangezet, lampjes branden na verloop van tijd prima. Synology Assistant opgestart, NAS krijgt prima IP van 192..... en deze kan gepingd worden. Maar....het verbinden mislukt. De status is "Gereed" echter als ik verbinden wil dan krijg ik na verloop van tijd de melding "verbinding is mislukt". In mijn ogen MOET dit met de schijven te maken hebben. Het kan dus zijn:

-Compatibiliteitsprobleem tussen NAS en type schijven
-Defecte schijven

Zoals eerder gezegd, de gebruikte schijven zijn identiek aan de schijven die in mijn vader's NAS zitten. En daar werken ze wel op. Daarmee zou je compatibiliteitsproblemen uitsluiten.....Echter, zouden beide nieuwe schijven bij mij dan stuk zijn? Mijn dockingstation ondersteunt helaas schijven tot en met 2 TB, daar kan ik niet op testen. Wordt dus inbouwen in pc en op die manier testen/formatteren. Wordt vervolgd....

NB. De schijven van type WD Red komen niet in de compatibiliteitslijst voor van Synology zelf. Deze zijn blijkbaar nog niet getest....óf het is toeval dat ze het in mijn vader's NAS wel doen......

Als er nog suggesties zijn dan hoor ik het graag.
  • Mijn Synology: DS213
  • HDD's: WD Red 3 TB IntelliP

Offline jmeggink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 22
  • Berichten: 183
Re: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2013, 15:59:27 »
De WD's zouden het gewoon moeten doen in je NAS.

Op zich als je NAS netjes reageert op pingen en up lijkt te zijn, dan zit het hem naar mijn idee eerder in de verbinding dan in je schijven. Zeker wanneer alle lampjes normaal branden.

Krijgt je nas niet per ongeluk een ip van een ander apparaat in je netwerk?
  • Mijn Synology: 412+

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.537
Re: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2013, 16:02:42 »
NB. De schijven van type WD Red komen niet in de compatibiliteitslijst voor van Synology zelf. Deze zijn blijkbaar nog niet getest....

Ze staan er in als nr: WD30EFRX met als klasse "nas". Ik heb ook een WD red met dat nummer. Ik ben overigens met 1x green begonnen (Eind 2011 was er nog geen red versie) en heb er onlangs de red bijgeplaatst in SHR)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Elvis007

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2013, 16:10:54 »
@jmeggink:
Mijn router zit op 192.168.8....De pings zijn uitstekend. Alleen intern via powerline adapters (gebruik geen wifi). Ik weet 100% zeker dat alleen mijn router het IP adres verzorgt. Er is ook geen ander apparaat in mijn netwerk dat IP adressen uitdeelt.
Komt bij dat de NAS exact hetzelfde IP ontvangt (via DHCP) als wanneer ik de andere schijven erin zet (8.128)
Dan werkt alles wel naar behoren.

@Briolet:
Thx voor de tip, wist niet dat mijn type schijf onder die benaming genoteerd stond. Erg handig om te weten!
  • Mijn Synology: DS213
  • HDD's: WD Red 3 TB IntelliP

Offline jmeggink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 22
  • Berichten: 183
Re: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2013, 16:19:36 »
ik gebruik zelf geen Synology Web Assistant..heb je het toevallig al geprobeerd met de niet web-based Synology Assistant? Die geeft soms wat duidelijkere foutmeldingen... (en die gebruikt volgens mij ook een andere poort.

http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu&b=2%20bays&m=DS213


  • Mijn Synology: 412+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1379
  • -Ontvangen: 7961
  • Berichten: 43.939
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2013, 20:13:19 »
Web based: find.synology.com ;)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.537
Re: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2013, 20:27:04 »
Web based: find.synology.com ;)

Ik heb geen idee wat die link moet doen. Na een wachtperiode krijg ik de melding dat hij geen nas kan vinden op de LAN. Ik heb nog nooit problemen gehad om schijven te benaderen, dus die web-based zoek methode is verre van betrouwbaar en zou ik dus direct vergeten.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1379
  • -Ontvangen: 7961
  • Berichten: 43.939
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2013, 20:43:52 »
Tja.....probeerde ook weer eens (net) en vindt geen van me nassen.
Firewalls uitgezet, syno als trusted site toegevoed.....niets helpt, inderdaad onbetrouwbaar, sorry.  :( :oops:


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1379
  • -Ontvangen: 7961
  • Berichten: 43.939
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Harde schijven worden niet gezien in Synology Web Assistant
« Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2013, 20:52:30 »
Als je twijfelt aan je WD's dan zou ik, 1 3TB schijf plaatsen en testen.
Werkt of werkt niet ?
Dan die verwijderen en de andere 3TB plaatsen en testen.

Mocht blijken 1 van de 2 defect, dan weet je het (2 defect lijkt mij sterk).
En anders dan toch even in je PC zetten of in een externe behuizing plaatsen 1 voor 1 (heb je die niet, misschien even lenen) en aan je PC hangen.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11


 

Harde schijf loopt vol

Gestart door mr cable guyBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 13
Gelezen: 7832
Laatste bericht 02 oktober 2015, 14:55:35
door Birdy
index externe harde schijf

Gestart door rene1437Board Synology DSM algemeen

Reacties: 4
Gelezen: 2535
Laatste bericht 12 augustus 2013, 23:03:49
door rene1437
Harde schijf geeft error na update 5.1

Gestart door bjustersBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 6
Gelezen: 2289
Laatste bericht 10 november 2014, 14:18:36
door bjusters
Harde schijf aansluiten op rt2600

Gestart door DésBoard Synology Router

Reacties: 11
Gelezen: 2923
Laatste bericht 24 juni 2018, 19:19:30
door Babylonia
Foutmelding harde schijf

Gestart door VuurvreterBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 1652
Laatste bericht 18 oktober 2020, 15:30:03
door Vuurvreter