Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: rvandoor op 13 juli 2017, 11:54:15
-
Ik kan geen verbinding via de browser tot stand brengen nadat het eerder wel is gelukt.
Zou iemand mij op weg wille helpen?
-
Wat zijn de symptomen dan ?
-
De browser (Firefox) geeft aan:
"Kan geen verbinding maken
Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.1.14:5000."
-
Misschien hetzelfde probleem/oplossing als in je vorige Topic (https://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/geen-verbinding-via-browser-31858/msg222875/#msg222875) ?
-
Dat weet ik niet goed. Ik heb helemaal geen IPadres ingevoerd. Ik krijg ook geen inlogscherm te zien.
-
Ik heb helemaal geen IPadres ingevoerd
Je gebruikt bookmark....wat ik dus bedoel, is 192.168.1.14 nog wel het IP adres van je NAS ?
-
Doe eens een ping (in cmd) naar 192.168.1.14.
-
Gebruik anders Synology Assistant, laat die een paar keer zoeken, indien gevonden, dan zie je het IP-adres.....
-
Het was inderdaad niet het juiste IPadres. Maar in Netgear Genie zie ik een ander IPadres en als ik dat invoer met de toevoeging:5000 dan geeft Firefox een time-out.
-
Synology Assistant
-
Moet je in Windows niet gewoon "\\nasnaam:5000" intikken, volgens de help? En op de mac "nasnaam.local:5000". Dat is IP onafhankelijk
Uit de help:
De servernaam van uw Synology NAS gevolgd door :5000, bijvoorbeeld diskstation:5000 of rackstation:5000 (de specifieke naam is afhankelijk van uw instellingen tijdens installatie)
Deze methode komt nog voor de methode met IP adressen.
-
Is inmiddels geinstallerd.
Er wordt een NAS gevonden op hetzelfde IPadres als Netgear Genie aangeeft. 192.xxx.x.12 en tevens 192.xxx.x.11
Het MAC adres komt ook overeen.
Assistant kan met beide geen verbinding maken.
De NAS werkt wel in Verkenner. Ik kan bij de bestanden.
-
Je gebruikt 2 LAN's op je NAS, begrijp ik, en je gebruikt DHCP.
Trek de kabel van LAN2 er eens uit of, heb je een speciale reden om 2 LAN's te gebruiken ?
In je Router, bij DHCP, geef je NAS een vast IP-adres (buiten je DHCP-range) op basis van het MAC adres want, kennelijk is het IP-adres weer gewijzigd.
Herstart je NAS, en probeer dan nog eens.
-
Door opnieuw opstarten heeft de NAS een nieuw IPadres gekregen. Het inloggen met dat IPadres is nu gelukt! Ik zal het IPadres in de router vastleggen. (Dat had ik eerder al wel gedaan , maar ik herinner me nu dat ik de router eens helemaal naar fabrieksinstellingen heb moeten zetten waardoor dat verloren is gegaan. )
Nu is alles weer goed.
Heel hartelijk bedankt voor je hulp.
-
Ik heb het vermoeden dat je NAS een vast Ip-Adres had gekregen van een ander apparaat dus, in conflict.
M.a.w., kijk naar je DHCP-range, in die range mogen geen IP-adressen zitten, die vast gelegd zijn op b.v. PC's (die dus geen DHCP gebruiken).
Is dat wel zo, verander of de DHCP-range of laat ALLES via DHCP lopen maar, reserveer die IP's ook op basis van die MAC-adressen.
-
O.K. Dank je.