Auteur Topic: Geen verbinding via browser  (gelezen 2345 keer)

Offline rvandoor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 26
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Geen verbinding via browser
« Gepost op: 13 juli 2017, 11:54:15 »
Ik kan geen verbinding via de browser tot stand brengen nadat het eerder wel is gelukt.
Zou iemand mij op weg wille helpen?
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xST4000VN000

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2017, 12:06:12 »
Wat zijn de symptomen dan ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline rvandoor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 26
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2017, 12:10:35 »
De browser (Firefox) geeft aan:
"Kan geen verbinding maken
Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.1.14:5000."

  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xST4000VN000

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2017, 12:12:29 »
Misschien hetzelfde probleem/oplossing als in je vorige Topic ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline rvandoor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 26
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2017, 12:18:51 »
Dat weet ik niet goed. Ik heb helemaal geen IPadres ingevoerd. Ik krijg ook geen inlogscherm te zien.
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xST4000VN000

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2017, 12:20:01 »
Citaat
Ik heb helemaal geen IPadres ingevoerd
Je gebruikt bookmark....wat ik dus bedoel, is 192.168.1.14 nog wel het IP adres van je NAS ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2017, 12:20:40 »
Doe eens een ping (in cmd) naar 192.168.1.14.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #7 Gepost op: 13 juli 2017, 12:32:52 »
Gebruik anders Synology Assistant, laat die een paar keer zoeken, indien gevonden, dan zie je het IP-adres.....


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline rvandoor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 26
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #8 Gepost op: 13 juli 2017, 12:45:38 »
Het was inderdaad niet het juiste IPadres. Maar in Netgear Genie zie ik een ander IPadres en als ik dat invoer met de toevoeging:5000 dan geeft Firefox een time-out.
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xST4000VN000

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #9 Gepost op: 13 juli 2017, 12:51:55 »
Synology Assistant


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.549
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #10 Gepost op: 13 juli 2017, 13:32:57 »
Moet je in Windows niet gewoon "\\nasnaam:5000" intikken, volgens de help? En op de mac "nasnaam.local:5000". Dat is IP onafhankelijk

Uit de help:
Citaat
De servernaam van uw Synology NAS gevolgd door :5000, bijvoorbeeld diskstation:5000 of rackstation:5000 (de specifieke naam is afhankelijk van uw instellingen tijdens installatie)

Deze methode komt nog voor de methode met IP adressen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline rvandoor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 26
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2017, 13:34:50 »
Is inmiddels geinstallerd.
Er wordt een NAS gevonden op hetzelfde IPadres als Netgear Genie aangeeft. 192.xxx.x.12 en tevens 192.xxx.x.11
Het MAC adres komt ook overeen.
Assistant kan met beide geen verbinding maken.

De NAS werkt wel in Verkenner. Ik kan bij de bestanden.
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xST4000VN000

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #12 Gepost op: 13 juli 2017, 13:53:56 »
Je gebruikt 2 LAN's op je NAS, begrijp ik, en je gebruikt DHCP.
Trek de kabel van LAN2 er eens uit of, heb je een speciale reden om 2 LAN's te gebruiken ?

In je Router, bij DHCP, geef je NAS een vast IP-adres (buiten je DHCP-range) op basis van het MAC adres want, kennelijk is het IP-adres weer gewijzigd.
Herstart je NAS, en probeer dan nog eens.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline rvandoor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 26
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #13 Gepost op: 13 juli 2017, 14:14:04 »
Door opnieuw opstarten heeft de NAS een nieuw IPadres gekregen. Het inloggen met dat IPadres is nu gelukt! Ik zal het IPadres in de router vastleggen. (Dat had ik eerder al wel gedaan , maar ik herinner me nu dat ik de router eens helemaal naar fabrieksinstellingen heb moeten zetten waardoor dat verloren is gegaan. )
Nu is alles weer goed.
Heel hartelijk bedankt voor je hulp.
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xST4000VN000

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen verbinding via browser
« Reactie #14 Gepost op: 13 juli 2017, 14:20:45 »
Ik heb het vermoeden dat je NAS een vast Ip-Adres had gekregen van een ander apparaat dus, in conflict.
M.a.w., kijk naar je DHCP-range, in die range mogen geen IP-adressen zitten, die vast gelegd zijn op b.v. PC's (die dus geen DHCP gebruiken).
Is dat wel zo, verander of de DHCP-range of laat ALLES via DHCP lopen maar, reserveer die IP's ook op basis van die MAC-adressen.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12


 

geen toegang meer (buitenaf) na update naar DSM 3.1

Gestart door aadje93Board Web Station

Reacties: 1
Gelezen: 2762
Laatste bericht 07 april 2011, 19:38:14
door Matr1x
Problemen 710+ - Kan geen installatievoortgang ophalen

Gestart door DaveyGiesenBoard NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 1719
Laatste bericht 05 september 2011, 18:38:28
door DaveyGiesen
geen beeld maar wel gebeurtenissen

Gestart door frixelBoard Surveillance Station

Reacties: 3
Gelezen: 1970
Laatste bericht 09 juni 2013, 17:13:21
door Jo
Na aanzetten DS213+ geen of traag internet

Gestart door doekie19Board NAS hardware vragen

Reacties: 11
Gelezen: 5149
Laatste bericht 26 juli 2013, 09:34:09
door Rizgar
Geen geluid op Apple TV bij MKV met DTS geluid.

Gestart door FernandoTBoard Video Station

Reacties: 8
Gelezen: 10387
Laatste bericht 12 maart 2014, 10:02:04
door FernandoT