Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: bobmijwaard op 26 juni 2020, 12:35:06
-
Ik ben sinds kort van router gewisseld en heb sindsdien geen toegang meer tot mijn NAS
De NAS wordt wel gevonden in het netwerk via http://192.168.178.32:5000 alleen als ik inlog krijg ik de melding
u bent niet gemachtigd deze service te gebruiken.
Via de mac finder kan ik de NAS wek koppelen (afp://192.168.178.32) en ook time machine backups worden keurig gemaakt.
Wat te doen?
-
Als jij al het inlogscherm te zien krijgt, dan heeft het probleem niets met de routerwissel te doen. (IP blokkade?)
-
Dat klinkt inderdaad logisch. Ik zal eens proberen het IP adres op het oude adres te zetten.
-
Van je PC dus....dan kijken of er IP-adressen zijn, van je lokale netwerk, die geblokkeerd zijn en deze verwijderen.
-
Dat klinkt inderdaad logisch. Ik zal eens proberen het IP adres op het oude adres te zetten.
Juist niet het oude adres gebruiken, als dat geblokkeerd is. Zorg ervoor dat je PC een nieuw adres krijgt, voordat je inlogt. Het kan zijn dat je nieuwe router een IP adres aan je PC geeft dat al lang geleden een keer geblokkeerd was.
-
Ik gebruik nu weer het oude interne IP adres, van voor de router wissel, en kan weer probleemloos bij DSM.
Dank voor het meedenken.
-
En...."kijk of er IP-adressen zijn, van je lokale netwerk, die geblokkeerd zijn en deze verwijderen."
-
Zelf geef ik mijn PC altijd een vast IP adres en zet dat op de whitelist van de nas. (En in de firewall voor poort 22 etc)