Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Handrie op 14 augustus 2021, 13:54:32
-
DSM geeft aan: 'Verbinding mislukt. Controleer internetverbinding.' als ik de DSM zelf wil controleren op een update.
Ik kan trouwens wel in 'Package Center' de programma's bijwerken, dus de verbinding met internet functioneert wel!
Verder kan ik op de NAS (via de PC's) de bestanden gewoon benaderen.
Ik denk dat de connectie met de server van Synology niet tot stand gebracht kan worden!?
-
Waarschijnlijk. Die melding is gewoon te specifiek, terwijl het enige wat de nas weet is dat er geen verbinding gelegd kan worden.
Vaak is het de DNS instelling die problemen heeft. Bij Package centrum heeft Synology een achterdeurtje ingebouwd om bij problemen de dsn van Google te gebruiken. (Dat zal de reden zijn dat package centrum wel werkt)
-
Ik heb mijn Synology NAS 918+ een week geleden geüpdatet van dsm 6 naar dsm 7.
Maar sinds gisteren kan mijn NAS ook geen verbinding meer krijgen van internet.
Aftands de NAS kan niet meer controleren op nieuwe updates.
Een tabblad verder configuratiebackup maken werkt wel goed.
Voor de rest lijkt de NAs goed te werken.
Gr Geert
-
Bij mij dus hetzelfde, ik hoop dat iemand een oplossing heeft!
-
Zoals aangegeven, waarschijnlijk een DNS issue maar, ik heb geen problemen in DSM6 en DMS7.
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Vaak is het de oplossing om een Modus 1 reset (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_reset_my_Synology_NAS_7#t1) uit te voeren.
-
Bij mij is het probleem plots opgelost, waarschijnlijk toch een server probleem bij Synology!?
-
Bij mij is het probleem ook opgelost sinds vandaag. :)
Het heeft 3 dagen niet gewerkt.