Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: mike1040 op 14 juli 2013, 22:46:09
-
Ik heb een DS211 al een aardig tijdje en en ik kreeg onlangs door dat mijn NAS geen internettoegang meer heeft. Bijvoorbeeld door bij Download Station te zien dat er niets gevonden wordt of via DSM bijwerken ook geen connectie te hebben. Heeft iemand hier ervaring mee waar dit aan zou kunnen liggen?
Overigens is mijn NAS wel gewoon herkenbaar in het netwerk dus de netwerkkaart werkt wel.....Alvast dank voor de hulp!
-
kijk eens of jouw gateway adres juist staat.
verder even kijken of de dns server ook correct staat.
desnoods kan je steed 8.8.4.4 als bijkomende dns gebruiken
-
Is je nas uberhaupt via het internet te benaderen.
Misschien heeft je provider een router update gedaan en zijn alle instellingen weg etc.
Soms werkt lokaal wel alles , maar vanaf de boze buiten wereld niet, je smartfoon met 3g kan al uitkomst bieden.
-
Overigens is mijn NAS wel gewoon herkenbaar in het netwerk dus de netwerkkaart werkt wel.....Alvast dank voor de hulp!
-
log eens in op je nas met een ssh verbinding
doe daar eens een ping naar buiten
vervolgens eens nslookup www.google.com en kijk wat dat zegt
-
Overigens is mijn NAS wel gewoon herkenbaar in het netwerk dus de netwerkkaart werkt wel.....Alvast dank voor de hulp!
Wat is precies je vraag?
Je breekt nu in op een oud draadje.
-
zou het kunnen dat ...mike1040 & davidmikky dezelfde persoon zijn ?
-
Dat kan natuurlijk ook maar om dan 4 maanden te wachten met vervolgvragen?
-
ja heel vreemd...is misschien 4 maanden onbereikbaar geweest of op verlof...
-
Toevallig Ziggo klant? Dan één van de Ziggo DNS servers of een andere vrij beschikbare DNS server instellen.
Ziggo heeft bij de invoering van wifispots iets veranderd in de modem-firmware. Als je in je NAS het IP-adres van het modem als DNS hebt ingesteld dan werkt dat niet meer.
Ik had een paar maanden geleden hetzelfde probleem. SabNZbd op de NAS kon plots niet meer downloaden, terwijl ik zelf niks veranderd had. Zoeken, zoeken, zoeken en uiteindelijk bleek de DNS server instelling de boosdoener.
-
Goedenmorgen,
Ik ben ook ziggo klant en heb hetzelfde probleem nu zie ik een aantal stappen die ik moet aanpassen alleen begrijp het niet helemaal. Is er iemand die het nog meer jip en janneke kan uitleggen? :)
-
zou het niet beter zijn dit draadje op slot te doen ? Robert ?