Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Bonebreaker23 op 08 maart 2021, 07:46:16

Titel: Email notificatie voor gebruikers
Bericht door: Bonebreaker23 op 08 maart 2021, 07:46:16
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste topic is, excuses als het niet zo is.

Vraag over Email notificatie. Deze heb ik ingesteld op de NAS en deze werkt ook als ik een test email verstuur. Maar nu wil ik dat als ik een gebruiker aanmaak dat hij gebruik kan maken van deze email instellingen.... Want wat ik nu krijg is, is dat de gebruiker een email server instellingen moet opgeven terwijl er al email notificatie al aan staat en werkt onder de admin van DSM.

Dit geld ook voor Synology kalander, chat en als de gebruiker 2FA gaat instellen. dan moet de gebruiker server instellingen opgeven.

is dit op te lossen?

Alvast bedankt,
Titel: Re: Email notificatie voor gebruikers
Bericht door: Briolet op 08 maart 2021, 09:24:34
Dat is niet op te lossen. Elke gebruiker kan zijn eigen mailserver gebruiken voor het versturen van zijn mail. Daar zit ook een logica in.

Zelfs als je Mail Server zou installeren, is er geen optie om die automatisch te selecteren. Ook dan moet nog nog alle smtp instellingen invullen.
Titel: Re: Email notificatie voor gebruikers
Bericht door: Bonebreaker23 op 08 maart 2021, 13:26:09
En als ik vragen mag.... wat voor logica?

De Nas server (voorbeeld) is van mij en dat de gebruikers die daar in gaan loggen en mee werken dienen hun email ingesteld te hebben zoals ik (de eigenaar) wil hebben, via het "bedrijvers" smtp instellingen. de enige wat de gebruiker dient te doen is, is hun eigen email adres op te geven.

Of zie ik het verkeerd?

Maar wel jammer dat het niet kan.
Titel: Re: Email notificatie voor gebruikers
Bericht door: Briolet op 08 maart 2021, 13:35:10
Dat zie je inderdaad verkeerd. De meldingen die de gebruikers ontvangen komen gewoon vanuit de smtp server die de beheerder ingesteld heeft.

Echter, als ze zelf mail gaan rondsturen, wil je als beheerder niet verantwoordelijk zijn. Als alles via jouw mailserver loopt met jouw smtp inlog, krijg jij ook de negatieve reputatie van eventuele spam. Als de gebruikers het via hun eigen mailserver versturen, heb jij er minder last van. Hoewel het nog steeds vanaf jouw IP komt, zal jouw mailaccount bij je provider niet zo snel geblokkeerd worden.
Titel: Re: Email notificatie voor gebruikers
Bericht door: Bonebreaker23 op 08 maart 2021, 17:09:00
Bedankt voor je uitleg.