Auteur Topic: Email notificatie voor gebruikers  (gelezen 1165 keer)

Offline Bonebreaker23

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Email notificatie voor gebruikers
« Gepost op: 08 maart 2021, 07:46:16 »
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste topic is, excuses als het niet zo is.

Vraag over Email notificatie. Deze heb ik ingesteld op de NAS en deze werkt ook als ik een test email verstuur. Maar nu wil ik dat als ik een gebruiker aanmaak dat hij gebruik kan maken van deze email instellingen.... Want wat ik nu krijg is, is dat de gebruiker een email server instellingen moet opgeven terwijl er al email notificatie al aan staat en werkt onder de admin van DSM.

Dit geld ook voor Synology kalander, chat en als de gebruiker 2FA gaat instellen. dan moet de gebruiker server instellingen opgeven.

is dit op te lossen?

Alvast bedankt,

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.581
Re: Email notificatie voor gebruikers
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2021, 09:24:34 »
Dat is niet op te lossen. Elke gebruiker kan zijn eigen mailserver gebruiken voor het versturen van zijn mail. Daar zit ook een logica in.

Zelfs als je Mail Server zou installeren, is er geen optie om die automatisch te selecteren. Ook dan moet nog nog alle smtp instellingen invullen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Bonebreaker23

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Email notificatie voor gebruikers
« Reactie #2 Gepost op: 08 maart 2021, 13:26:09 »
En als ik vragen mag.... wat voor logica?

De Nas server (voorbeeld) is van mij en dat de gebruikers die daar in gaan loggen en mee werken dienen hun email ingesteld te hebben zoals ik (de eigenaar) wil hebben, via het "bedrijvers" smtp instellingen. de enige wat de gebruiker dient te doen is, is hun eigen email adres op te geven.

Of zie ik het verkeerd?

Maar wel jammer dat het niet kan.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.581
Re: Email notificatie voor gebruikers
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2021, 13:35:10 »
Dat zie je inderdaad verkeerd. De meldingen die de gebruikers ontvangen komen gewoon vanuit de smtp server die de beheerder ingesteld heeft.

Echter, als ze zelf mail gaan rondsturen, wil je als beheerder niet verantwoordelijk zijn. Als alles via jouw mailserver loopt met jouw smtp inlog, krijg jij ook de negatieve reputatie van eventuele spam. Als de gebruikers het via hun eigen mailserver versturen, heb jij er minder last van. Hoewel het nog steeds vanaf jouw IP komt, zal jouw mailaccount bij je provider niet zo snel geblokkeerd worden.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Bonebreaker23

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Email notificatie voor gebruikers
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2021, 17:09:00 »
Bedankt voor je uitleg.


 

Email doorsturen naar Notestation

Gestart door TechmanBoard Note Station

Reacties: 7
Gelezen: 4861
Laatste bericht 14 april 2020, 19:04:50
door Jovink
Email bericht op 1 Bewegingsdetectie

Gestart door glenn0709Board Surveillance Station

Reacties: 3
Gelezen: 4451
Laatste bericht 20 augustus 2012, 23:03:31
door Briolet
Uitgaande email op Iphone

Gestart door rayadamBoard Mail Server

Reacties: 8
Gelezen: 3633
Laatste bericht 25 mei 2015, 23:55:50
door Briolet
Email notification

Gestart door EdwardBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 2877
Laatste bericht 09 oktober 2007, 08:17:35
door Anonymous
Email melding na opstart DS209+II

Gestart door @JANBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 2243
Laatste bericht 25 augustus 2012, 15:59:28
door @JAN