Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: mxhans op 27 juli 2017, 22:44:00
-
Beste forumleden,
Help!
DS216play
2x WD Red 3TB
Disk manager versie 6.1.3-15152 update 1
Mijn DS216play geeft het GUI niet meer weer! Als ik de inlog pagina open verschijnt in IE/Edge/Chrome/Firefox wel het icoontje in het tabblad, maar de pagina blijft geheel wit. Er is dus blijkbaar wel gewoon verbinding, maar ik zie niets. Ik kan wél (in the blind) mijn login en wachtwoord intikken, maar er komt géén GUI. Als ik de broncode van de pagina opvraag lijkt dat normaal te zijn.
De NAS is wel gewoon met verkenner te benaderen en alles lijkt verder gewoon te werken. Camera's, backups, video storage, alles is er gewoon, maar ik kan niets meer met de disk station manager.
Het windows programma "Synology Assistant" vind de NAS gewoon en geeft bij status geen problemen.
Gisteren heb ik wat zitten klooien met cron-job regeltjes in 'Task-manager' om bestanden automatisch te verplaatsen, maar bij een 'run job' poging liep DSM vast en kon ik er niets meer mee.
Wat heb ik al geprobeerd?
- verschillende PC's en browsers: Edge/IE/Chrome/Firefox
- herstart: netjes met de knop op het station uitgezet en een minuut later weer aangezet.
- herstart compleet netwerk en NAS.
- Een nacht aan laten staan in de hoop dat het vanzelf weer goed kwam (niet dus).
- zoeken op internet,tweakers en dit forum maar nog niets gevonden wat hier op lijkt.
Wat kan ik doen om dit probleem te herstellen of heeft iemand een tip hoe en waar ik moet zoeken?
b.v.d.
-
Test eens met de NAS direct aan een PC (UTP) maar laat de NAS en PC aanstaan tijdens het koppelen tenzij ze een vast IP-adres hebben.
Als je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt, cache van je browser even legen en nog eens proberen.
-
Cache van de Browser(s) legen heeft ook geen resultaat. Direct aansluiten nog niet geprobeerd. Overige Nassen die ik in remote beheer heb worden gewoon weergegeven.
Ik denk dat de GUI op de één of andere manier verminkt is, maar ik weet nog geen oplossing.
-
Ik denk dat de GUI op de één of andere manier verminkt is, maar ik weet nog geen oplossing.
Denk dat je 2 opties hebt:
1 - Een Support Ticket inleggen.
2 - DSM herinstalleren (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t3).
Eigenlijk verwacht ik, dat Synology Support ook optie 2 zal adviseren.
-
DSM herinstalleren was de enige mogelijkheid om het probleem te herstellen. Is inmiddels gebeurd.
Dank voor het aangeven van de procedure.