Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: rodney_nl op 17 juli 2015, 22:20:00
-
Na een (waarschijnlijk) gecrashte HD's heb ik vandaag een nieuwe HD gekocht, in mijn NAS gehangen en de laatste DSM geinstalleerd. De 212j hangt nu met een netwerkkabel aan mijn computer en ik kan 'm benaderen. Echter, als ik naar Package Center ga en zaken wil installeren, krijg ik de melding "Connection Failed. Please check your network settings."
In mijn instellingen lijkt er e.e.a. niet helemaal te kloppen. Zo is bijvoorbeeld de Default Gateway niet ingevuld. De DNS settings heb ik overgenomen uit mijn Router instellingen. Zie bijlage.
Als ik mijn NAS aan mijn computer heb hangen, moet hij toch gewoon via mijn laptop kunnen connecten? Als ik hem direct aan de router hang, kan ik 'm niet benaderen, dus lijkt hij ook niet aan het internet en/of router te hangen.
(Vorige thread: http://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/status-led-knippert-oranje-nas-niet-meer-bereikbaar)
-
Het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Een statisch IP in de router toegekend o.b.v. MAC adres. NAS weer aan router gehangen en nu kan ik 'm in elk geval via het lokale IP-adres benaderen én hij heeft zelf verbinding met internet...
-
Toch snel zelf gevonden, binnen 12 min ;)