Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: TonVH op 10 augustus 2019, 17:26:24
-
Een DS218j (DSM6.2.2-24922 Update2) is via Quickconnect prima bereikbaar maar niet rechtstreeks via het IP-nummer.
Waar moet ik het probleem zoeken cq. wat zou de oorzaak kunnen zijn?
(E.e.a. werkte tot voor kort prima. Voor zover mij bekend is er niets in aangepast.)
-
Waarschijnlijk heeft je provider je een ander extern ip_adres gegeven.
Je kunt dan ook beter DDNS maken en gebruiken.
-
Helaas, IP is hetzelfde gebleven. (Gebruik al een DNS service).
-
forwarden
-
Ander intern ip adres gekregen?
-
Heb ik ook gedacht maar de Forward staat nog steeds zoals nodig.
Meest vervelende is dat het alleen voor Hyper Backup nodig is en die kent weer geen Quickconnect.
Ander IP-adres (voor NAS) zou een mogelijkheid zijn. Ga ik controleren. (Helaas staat de NAS niet hier maar ver weg)
-
Misschien de hyperbackup gebruiker geblokt? Of uitgeschakeld?
Of het ip adres van de andere server geblokt?
-
Helaas, IP is hetzelfde gebleven. (Gebruik al een DNS service).
Ok, jouw Extern IP-Adres is dus niet gewijzigd....
Overigens, DNS is wat anders dan DDNS ;)
-
Net ter plekke geweest en het bleek dat de hele Forwarding de nek was omgedraaid. Volgens de eigenaar heeft "niemand" aan de modem/router gezeten dus het zal wel een magische gebeurtenis zijn. [not]
-
Als deze modem/router van een provider is kunnen ze deze resetten na een firmware update.
Soms blijven de bestaande instellingen dan niet behouden.
Erg fijn is dat......
-
Misschien een reset door de provider om te “helpen”?
(Zie dat Robert hetzelfde idee had).