Auteur Topic: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.  (gelezen 10912 keer)

Offline wvdv

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
« Gepost op: 18 februari 2014, 22:23:43 »
Zowel bij een gewenste upgrade voor DSM (sinds vanmorgen belangrijk, ik zit nog op 4.3/3776) als bij Broncontrole krijg ik al een hele tijd deze melding. De actie kan dan alleen worden weggeklikt en er zijn dan dus geen instellingen binnen het scherm mogelijk.
Mijn DS zit achter een KPN-Experiabox en is probleemloos bereikbaar vanuit de buitenwereld; intern geeft het netwerk geen verbindingsproblemen. Hoe kom ik er achter wat de blokkade veroorzaakt?
  • Mijn Synology: DS212j

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 275
  • -Ontvangen: 1805
  • Berichten: 10.997
    • http://www.dwvbb.nl
Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2014, 23:33:04 »
Je bedoeld dat de NAS niet naar het internet toe kan?
In dat geval kijk bij Configuratiescherm, Netwerk wat er bij de gateway en dns staat.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline wvdv

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2014, 00:36:01 »
Het vreemde is dat het Package Center wel probleemloos updates verwerkt.
  • Mijn Synology: DS212j

Offline R de Weerdt

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2014, 13:27:14 »
Hallo,

Ik heb sinds 1 maand hetzelfde probleem. Vanuit het niets krijg ook ik de melding "verbinding mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen"
In mijn NAS heb ik geen enkele aanpassing gedaan. Ook ik heb een experiabox staan van KPN.
Mijn versie van DSM : 4.2-3202

Ik kan deze ook niet bijwerken want dan krijg ik al de foutmelding.
Van alles al geprobeerd met herstart, DNS instellingen, vast IP adres, PPPoE instellingen maar niets wil de oplossing geven.

Ik moet er wel bijzeggen dat bij mij de NAS is aangesloten op een switch.
Heeft iemand nog een idee ??
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1 x HD154UI

Offline jstevens

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 47
Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2014, 17:14:45 »
hm, ik had gisteren een vergelijkbaar probleem.
Daarnaast 100% cpu in de Broncontrole via de Assistant.
Inloggen via SSH en 'top' liet die load niet zien.

Verder zoeken leerde dat ik naar alle waarschijnlijkheid last had ven het al eerder beschreven 'virus'.

Patch gedownload en via de reset-knop op de NAS de nieuwe firmware ge-installeerd. Hiermee was het probleem weg.

Jan
  • Mijn Synology: DS411slim
  • HDD's: 3 * WD10JPVT

Offline R de Weerdt

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2014, 21:41:34 »
Beste Hr Stevens.

Kunt u mij aangeven welke patch u gedownload heeft, ik heb namelijk al aardig zitten zoeken maar kon dit als enige stukje terug vinden op het forum wat een beetje overeen kwam met mijn vage fout.
Tevens u geeft aan met de reset knop de firmware geupdate te hebben.
Alle gegevens die op de hd staan, heeft u die eerst in veiligheid gebracht of gebeurt daar niets mee.

Raymond
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1 x HD154UI

Offline jstevens

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 47
Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2014, 22:18:45 »
Hoi,

Zeg maar geen U, zeg maar gewoon Jan ;-)

Ik zie dat je versie 4.2 gebruikt, in onderstaande link staat hoe je moet installeren, wat en waarvandaan.
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-4-2/kwetsbaarheden-in-diverse-dsm-versies/msg102164/
De informatie komt verder van de site van Synology en uit de (online) handleiding van je NAS.

De data op mijn NAS is bewaard gebleven, ik hoefde alleen de pakketten opnieuw te installeren. Of dat bij jou ook het geval is weet ik natuurlijk niet....

Succes, Jan
  • Mijn Synology: DS411slim
  • HDD's: 3 * WD10JPVT


 

VPN verbinding maar niks bereikbaar

Gestart door computergek92Board VPN Server

Reacties: 5
Gelezen: 3531
Laatste bericht 02 oktober 2012, 23:45:34
door raptile
Verbinding steeds verloren?

Gestart door MorisBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 16
Gelezen: 16917
Laatste bericht 07 mei 2012, 13:27:44
door Robert Koopman
Externe verbinding OneDrive for business

Gestart door PelikanoBoard File Station

Reacties: 4
Gelezen: 4471
Laatste bericht 18 september 2020, 16:07:05
door Pelikano
OpenVPN verbinding maken lukt niet meer na uitschakelen admin account

Gestart door PieterBoard VPN Server

Reacties: 2
Gelezen: 1037
Laatste bericht 07 mei 2021, 12:31:53
door Pieter
Local backup - Local Storage 4 mislukt

Gestart door DiedrichBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 6
Gelezen: 856
Laatste bericht 28 februari 2022, 20:24:58
door Diedrich