Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Gervdm op 11 november 2019, 18:00:58
-
Ik heb DS415+ waarbij volume 1 beschadigd is geraakt. Opslagpool 1 SHR bestaat uit 2 x1,82 tb =3,63 tb
De opslagpool was niet te herstellen.
Heb met een 6 tb een nieuwe opslagpool 3 gemaakt en alle gedeelde mappen over gezet naar dit nieuwe volume 3.
Ik wil nu volume1 en storagepool 1 verwijderen zodat ik er een tweede 6 Tb schijf bij kan plaatsen
Echter Ik zie nog in opslagbeheer 77,7 gig aan data op volume 1 staan is dit dataruimte die synology reserveert of zie ik iets over het hoofd?
Ik hoor graag wat jullie hierover denken
Groet Ger
-
Dat zou data kunnen zijn die in verborgen mappen zitten (b.v. backup versies) en kan je dus niet zien in File Station.
Je zou het kunnen controleren met PuTTY of WinSCP maar, ik zou die moeite niet nemen.
TENZIJ je een versleutelde map hebt gemaakt, die niet is vrijgegeven en dus niet ziet.
-
Dank je wel.
Ik heb geen versleutelde map gemaakt. Dank je wel voor je super snelle reactie.
Kan ik gerust slapen.
-
Opslagpool 1 SHR bestaat uit 2 x1,82 tb =3,63 tb
Deze som snap ik niet.
-
Dat is wat de synology zelf aangeeft..
-
Dan zit er blijkbaar een bug in het systeem. Het kan nml niet.
-
IDD.... het niet op SHR.....
Geef eens een print screen van opslag beheer volume en pool.
-
Bedankt voor jullie zorgvuldigheid
-
Het staat er idd, maar snappen doe ik het niet. Het is een raid van twee schijven. Dan is de capaciteit gelijk aan de kleinste schijf en niet de som van de schijven. Maar dat zal samenhangen met de beschadiging?
Of is het een raid van 3 schijven waarvan er nu 1 verwijderd is? Over verwijderen van een schijf lees ik niets. Want dan was hij simpel te repareren geweest met het toevoegen van een nieuwe schijf.
Echt relevant is het natuurlijk niet omdat alles toch al op een nieuw volume staat. Bedenk echter dat de apps op volume 1 staan. Daarvan verlies je alle data tenzij je de apps backupped en vanuit de backup terug zet.
-
Hai, het was idd een shr van 3 dezelfde schijven. Alleen het toevoegen van een nieuwe schijf lukte niet. Daarom leek het mij veiliger om alles op een nieuwe volume te zetten.
Dank je wel voor de aanvulling.
Ik zal de apps back uppen en terugzetten op volume3.