Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: SynFrans op 22 januari 2018, 21:34:08
-
Sinds enkele maanden heb ik een probleem met het aanmelden via Safari bij mijn DSM. Doorgaans gaat dat op de normale manier (als admin en als gebruiker met beheerdersrechten), maar soms kom ik niet verder dan het aanmeldscherm. Bij het aanmelden verschijnt de tekst “Bezig met aanmelden…”, maar verder kom ik niet.
Ik ben in het bezit van een DS716+, DS713+ en een DS209. De DS209 werkt nog DSM manager (4.x) en levert geen problemen op. De DS713+ heeft soms dezelfde problemen als de DS716+, maar wel in mindere mate.
Wanneer de DS716+ bij het aanmeldscherm blijft hangen, kan ik wel de bestanden via Finder benaderen. Open ik in Safari een Privévenster, dan kan ik mezelf wel aanmelden en kom zonder problemen in de DSM-manager. Dat lukt ook wanneer ik mijzelf aanmeldt vanuit Google Chrome. Echter…, in beide situaties zie ik in de DSM-manager, dat er géén Internet verbinding is. Zet ik mijn DS716+ uit en start hem opnieuw, dan kan ik mijzelf wel aanmelden en heeft de DS716+ ook een Internet verbinding.
Zelf heb ik al heel wat op het Internet gezocht, maar kom geen gelijkwaardige problemen tegen. Het probleem doet zich voor vanaf al mijn iMac’s, MacBook Pro’s, iPad en iPhone. Kortom…, volgens mij moet het probleem zitten in mijn DS716+ en/of router (Experia V8).
In mijn DS716+ heb ik ook al de Packages stopgezet. Dit heeft geen effect. Ook heb ik de instellingen van mijn router nagekeken. Ook hier zie ik geen onregelmatigheden. Al mijn Mac’s zijn voorzien van de laatste softwareversies. Dat geldt ook voor mijn discstations. En al mijn discstations hebben een vast IP-adres.
Frans.