Ik krijg sinds kort volgende melding "sorry this user account has not been assigned proper privileges" bij het openen van File Station binnen DSM, versie DSM 5.2-5967 Update 8
zie onderstaande afbeelding:
user group "users" heeft normaliter alleen "read-only" privilege, dit is de system default "users" gebruikersgroep.
Een gebruiker van de "users" group, heeft dus default alleen lezen. Op individuele gebruiker geef ik dus, Read/Write toegang, Laten we even zeggen "Gebruiker A". Dit wordt ook overgenomen op de Share welke ik in dit geval heb aangemaakt, laten we zeggen "Shared Folder P". Ik heb er diverse aangemaakt en deze functioneren naar behoren. Ook heeft "Gebruiker A" geen last van connectie/rechten fouten van de andere Shares, hierbij zitten ook andere handmatig aangemaakte Shares. Dus buiten (Photo, Video, Music)
Alleen 1 share, "Shared Folder P", werkt sinds april/mei niet meer voor gebuiker A. Het heeft volgens mij niets met Windows te maken (1803 build 17134.191), Aangezien inloggen direct binnen DSM en en dan naar "File Station". Binnen Windows gebruik ik dezelfde gebruiker en paswoord. De share(s) binnen windows maak ik via "netwerkverbinding maken".
Indien ik deze gebruiker "Admin" maak dan werkt het naar behoren, maar dat is niet wat ik wil. (buiten het feit of je het ook anders zou kunnen inrichten, maar heb maar een paar gebruikers)
Daarnaast is het vreemd dat het altijd heeft gewerkt. Verder hebben we ook een share voor bijvoorbeeld (gedeelde) Kalenders en dat heeft in basis dezelfde setup en werkt naar behoren, alleen dus voor "Shared Folder P" niet meer.
Binnen synology "Privileges" kan ik naar "File station" hier heeft "Gebruiker A" specifiek ook nog eens "Allow" Als ik specifiek voor File station kijk naar de "Permission viewer" dan heeft "Gebruiker A" een "Effective permission" van "Allow". Ook nog eens gekeken op "Gebruiker A" zelf binnen "Applications" en ook hier wordt voor File Station aangegeven "Preview" = "Allow"; "Group permissions" = "Allow", verder staat checkbox "allow" ook op "true" (aan).
Daarnaast ook nog een nieuwe "user group" met alleen "Shared Folder P" en "Read/Write" en verder alleen toegewezen naar "Gebruiker A", opnieuw ingelogd naar DSM, maar helaas zelfde melding.
Zelf ook wat gezocht naar zie niet echt een oplossing voor deze uitdaging, bijvoorbeeld wel meerdere gebruikers onder hetzelfde account, maar dat is niet wat er aan de hand is... of...
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=128486https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=114135https://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-1/rechtenprobleem-met-het-admin-acount/Kan iemand mij in de juiste richting duwen? of toch support request?