Goedenavond allemaal,
forumnoob hier. Ik zit met mijn handen in het haar, heb het forum doorzocht, maar kom niets vergelijkbaars tegen.
Dit lijkt er een beetje op, maar deze persoon kan op een andere PC er wel bij, ik niet.
Sinds de update naar 6.1.3 ervaar ik diverse verbindingsproblemen op mijn NAS. Het begon dat ik geen fileshare kon maken, toen kwam ik erachter dat quickconnect automagisch uitgeschakeld werd en DLNA een probleem werd icm de Horizon box. Ik hoopte dat de updates verbetering brachten, maar helaas. Ook de laatste versie, 6.1.3 update 8, geeft geen verbetering, sterker nog, de problemen worden alleen maar erger. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het aan de updates ligt, in het ergste geval loopt het beestje op zijn laatste poten, maar ik heb altijd de logs in de gaten gehouden en daar was niets vreemds op te ontdekken.
Het probleem wat me een week geleden voor het eerst opviel is het volgende:
Mijn shares doen het niet, Synology Assistant geeft verschillende meldingen (helemaal niet gevonden, not connected / ready of wel ready), WebAdmin is vaak niet benaderbaar en als ik ingelogged raak krijg ik regelmatig "Operation failed", "Network Error" en dat soort gezellige meldingen. Ik heb geprobeerd om met PuTTY een diagnostic te draaien (via HowTo, ben niet voldoende bekend) en deze verbind niet eens. Het enige wat structureel werkt is een ping. Dit geld voor meerdere PC's.
Ik heb andere netwerkkabels gebruikt, andere router, ik heb een RAID consistency check gedaan, ik kom niet bij mijn data.
Ik vermoed dat er niets aan de hand is met de schijven en heb mijn hoop gevestigd op het feit dat pingen wel werkt, dus het te verhelpen zou moeten zijn.
Welke stappen kan ik nog meer nemen?
Misschien wat makkelijk, maar ik sta open voor een teamviewer sessie oid.
TL:DR Zie topictitel.