Hallo , ik heb me een synolgy DS1812+ aangeschaft ben nog niet veel bezig geweest met netwerking dit leek me een unieke kans om wat met netwerking bezig te zijn .
Dus eerst mijn setup ik heb de router TL-WR1043ND mijn DHCP range is 192.168.1.100 - 192.168.1.200 bij ""adress resevation"(dhcp) heb ik 192.168.1.250 voor men NAS en 192.168.1.251 voor men PC deze is dus getest door synology en zou dus geen problemen mogen geven how-ever als ik ga kijken bij portfoward.com meldt hij me:
"The TL-WR1043ND_DDWRTv24SP2 will not allow you to forward enough ports, to run Synology DS1812+. You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end."
Waar ik dus al niets van snap , en zou ik hiermee rekining moeten houden?
Het volgende al ik de EZ-internet setup volg gaat alles zonder probleem hij vind men router vraagt welke poorten ik wil openen dus kies ik zoals in de guide staat (poort 5000 , 5001 , 25 , 80) dus ik open deze poorten ook bij de firewall . Voor de DDNS het ik me geregistreerd bij synolgy heb men host name en men log in en ik verkrijg een external ip adress wat ik veronderstel dat dat al een goed teken is me status : "normal" , maar als als ik de poorten test "test connection" bij routerconfiguration geeft hij me elke keer failed. En zo is het al de heletijd heeft geeft bij elke poort failed zelf als ik alle poorten open op de firewall.
Dus daarna dacht ik slim te doen en manueel men poorten te openen, dit doe ik door het ip dat ik heb assigned "192.168.1.250"(mijn NAS) en de gewilde poort bv "80" te openen op de router zelfs als ik dit doe en het test of ze effectief open staan via
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports zegt hij "closed" heb elke keer men router ge-reboot voor de zekerheid zo is dit spelletje al bijna 2 dagen bezig en ik kom maar niets verder forums afgegaan zelf uren liggen te klooien maar nog altijd het zelfde...
Als het effectief aan de router zou kunnen liggen wil ik gerust wel een nieuwe aan kopen dat highly recommend is want begin er meer aan te twijfelen dat het da niet is.
Alvast bedankt voor de aandacht.
Greetz Niel